Min tråd - böcker jag läser

Böcker jag skulle vilja läsa

2016-07-16 09:30 #0 av: Magi-cat

Vilka böcker har ni på er att-läsa-lista?

Det finns en hel del böcker jag skulle vilja ha läst, men på något sätt har det aldrig blivit av. Det perfekta tillfället har inte infunnit sig, (med tillhörande undanflykter)  men förr eller senare ska det bli av...

En sådan är Marcel Proust: "A la recherche du temps perdu" eller "På spaning efter den tid som flytt". (Hans verk brändes f.ö. på bål 1933 i Nazityskland)

Och så "Ulysses" ("Odysseus" av James Joyce...(Den ansågs f.ö. för obscen i författarens eget hemland

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2016-07-16 11:26 #1 av: NeferNefer

Tove Janssonbiografin av Tuula Karjalainen. Den står här i bokhyllan och ska definitivt läsas. Men när?

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-07-16 18:55 #2 av: vendelay

Torka aldrig tårar utan handskar-trilogin. De står orörda i min bokhylla. Jag älskade den lilla mini TV-serien som gjordes, jag grät i flera dagar, och nu vågar jag inte läsa böckerna för jag antar att de kommer få mig att gråta ännu mer!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-07-16 19:35 #3 av: NeferNefer

#2: Samma här! 

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.