Annons:
Etikettallmänna-frågor
Läst 302 ggr
Magi-cat
7/17/16, 9:13 PM

"Till den tryckta bokens försvar"

Bibliotek i Samhälle är en tidskrift som kommer 4 ggr per år och är en riktig pärla.

Här till den tryckta bokens försvar:

"Ju äldre jag blir, desto mer tror jag på den tryckta boken. För läsförståelse, läsbarhet, allmänbildning, omvärldsförståelse, och självinsikt"

"Jag är fortfarande övertygad om att det är den tryckta boken som kan frälsa människan. Att få möjlighet att sitta med en bok i en lugn vrå, ensam och koncentrerad, tror jag gynnar den moderna rastlösa människan. Förpackningen är genialisk, en pocketbok kostar inte mer än ett supermeal på Macdonalds. Den kan läsas över hela Sverige, även där mobilen inte har någon täckning. Det leder inte minst till den viktiga ”självbildning” som den socialdemokratiske folkbildaren Oscar Olsson talade så varmt för."

https://foreningenbis.com/2016/07/17/till-den-tryckta-bokens-forsvar/

Jag vill mest bara instämma…🙂😎
Låna böcker och läs böcker!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
7/18/16, 10:07 AM
#1

Riktiga böcker är bäst! 😃

Tarotstollan
7/20/16, 12:05 AM
#2

Håller med!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
7/22/16, 5:09 PM
#3

Instämmer fullständigt! Nu när jag har semester så är det otroligt befriande, skönt och avkopplande att kunna sitta med en bok i handen och en kopp kaffe och strunta i omvärlden för en stund. 

Samma känsla kan jag aldrig få med en dator eller något annat. Bokläsning botar min rastlöshet helt klart.

[NeferNefer]
7/22/16, 5:16 PM
#4

Det är så oerhört mycket mer avkopplande och skönt att ligga och läsa en bok i sängen, än att ha med sig dator etc i sängen och försöka läsa …

Upp till toppen
Annons: