Annons:
Etiketterallmäntböckerläsning
Läst 931 ggr
Loris M
2016-09-25 22:48

Om ditt liv var en bok...

Vissa böcker har jag verkligen älskat och levt mig in i. Ibland har jag önskat att jag kunde se det som karaktärerna ser, uppleva det de upplever. 

Om du fick leva om ditt liv och fick "flytta in i en bok" och leva huvudkaraktärens liv, vilken bok skulle du välja? 🙂

Själv måste jag nog fundera en stund. 🤔Men jag skulle vilja leva på 1800-talet (och gå runt i alla fina, långa och opraktiska klänningar 🤪) och då passar ju systrarna Brontês böcker alldeles utmärkt. Älskar de miljöer, men däremot lockar inte karaktärernas öden alla gånger.

Annons:
Honestyisdead
2016-09-25 22:51
#1

Jag skulle vilja uppleva hogwarts och magin

Loris M
2016-09-25 22:57
#2

#1 Själv är jag nog för feg för sådana äventyr. 😃

Honestyisdead
2016-09-25 23:10
#3

Mjo. Jag hade hoppat över sidor med voldemort och andra elakingar 😂

vendelay
2016-09-25 23:10
#4

Landet Innanför. Jag tror att det är en serie för barn eller yngre tonåringar men den är fantastisk. Handlar om ett land innanför vårt land där troll och älvor bor, där ingen elektronik finns och människor lugnar ner sig och mår bra. Vet inte hur mycket jag letade efter den öppningen när jag var liten, tänk att få leva i en sån värld! 

Jag älskar världen inuti Bläckhjärta i Bläcktrilogin också, fast det kanske inte ett superkul ställe för en kvinna att leva i, men kan ändå inte låta bli att fascineras över hur världen skulle te sig som Sotfingers dotter.

Helt enkelt skulle jag vilja leva i en förtrollad skog, ni vet, allt är buskigt och grönt och barn springer omkring i högt gräs och det finns inga fästingar eller elaka människor. En massa snälla troll och älvor och sjöjungfrur, blommor överallt och ingen stressar över någonting.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

lunaticIam
2016-09-26 20:58
#5

Åh, så svårt att välja! Ni får stå ut med en topp tre 😉

1. J.R.R. Tolkiens Sagan om ringen2. J.K. Rowlings Harry Potter. 
3. Lewis Carrolls Alice i underlandet. 

Alla tre världar så magiska och oemotståndliga. För att inte tala om fulla av storslagna äventyr!

Lia
2016-09-27 15:17
#6

#0 Håller med dig, speciellt Charlotte Brontë eftersom det är lite extra spännande. Så jag svarar Jane Eyre. Men ja, det är ju min favoritbok, så det är väl lite därför också x) Dock finns ju risken att man bara blir runt 30 år som systrarna, så jag vet inte riktigt…

Annons:
[NeferNefer]
2016-09-28 09:16
#7

Någon av böckerna i serien Damernas detektivbyrå, alla gånger! Gärna hela serien!

Tarotstollan
2016-09-29 00:00
#8

Någon direkt bok kan jag inte komma på men de stora vackra krinolinerna som kungligheterna bar på 1600- talet, skulle jag gärna vilja testa. Magin i Harry Potter böckerna och få gå på Hogwarts, hade ju varit en dröm.
Annars någon, vilken som helst av Margit Sandemos böcker, då hur illa det än ser ut så hittar de  alltid kärleken i slutet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2016-09-29 12:49
#9

Jag hade gärna bott hos hobbitarna i Fylke❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[EM L]
2017-05-18 21:45
#10

ÅH!!! Lätt att välja🙂

Såklart! Vargskräck av Jeanette Bergenstav.

Lever i boken när jag läser dom. Fast då måste boken vara jättespännande så jag kan leva i boken.

BrittaD
2017-05-19 09:29
#11

Jag skulle gärna vilja hälsa på hos

Vår man i Havanna av Graham Greene.

Havanna på 50-talet, farligt men vackert.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Upp till toppen
Annons: