Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 712 ggr
Loris M
11/23/16, 9:45 PM

Rösta fram månadens bok för december!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags att rösta fram månadens bok. Vad vill du läsa under december?

Här hittar du kort information om föreslagna böcker vilket kan vara bra att läsa innan du röstar.

EDIT. Just det! Glömde säga att röstningen stänger (som alltid) sista dagen i månaden.

(Bild från Pixabay)

Annons:
Magi-cat
11/24/16, 6:36 PM
#1

Svårt, men jag röstade på Ferrante eftersom jag inte läst den hittills, men "alla andra" verkar ha gjort det, den har varit utlånad hela tiden. 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tokryck
11/25/16, 1:16 PM
#2

Yey, en röst på min bok i alla fall :) . Jag tycker inte man ska kunna rösta på sin egen så jag hoppade och röstade på Världens vackraste man i stället :D.

Loris M
11/26/16, 9:47 AM
#3

#2 Det går bra att rösta på sin egen. 🙂

Tokryck
11/28/16, 8:52 AM
#4

Jo jag vet det men jag tycker inte att man ska kunna det. Blir mer spännande så :P. Så jag gjorde det inte. Risken finns annars att vi som tipsat är vi som röstar och då står vi där med en röst på varje bok.

Loris M
11/28/16, 9:12 AM
#5

#4 Ja, risken finns men hittills har det inte inträffat. Jag brukar skapa röstningstråd när vi fått in fyra-fem förslag och oftast är det fler än så som röstar.

Jag har faktiskt röstat på mitt eget bidrag hittills 😊 förutom den här gången. Nu ville jag läsa deckare. 🙂

Tarotstollan
11/28/16, 6:34 PM
#6

#2. Det spelar väl ingen större roll på vilken bok man röstar på, det finns ju inget som säger att du måste läsa den boken som vinner eller någon av de andra heller för den delen. Det är ju bara att hoppa över den månaden om du inte gillar boken som vann.
Själv föreslår jag bara böcker som jag vill läsa själv och därför röstar jag på min egen bok om jag har föreslaget någon just den månaden.

Däremot tycker jag det är jättebra tips om de andra böckerna som jag kan läsa sen när jag får tid och ork.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
vendelay
11/28/16, 9:38 PM
#7

Jag röstade också på min egen bok (jag vill ju läsa den - det var därför jag föreslog den) men någon månad röstade jag på någon annans bok. Om det var för att deras förslag var bättre än mitt eller om det var för att jag inte tipsade om någon bok minns jag dock inte.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Loris M
12/1/16, 5:59 AM
#8

Poirots Jul av Agatha Christie vinner överlägset med fyra röster och den får bli månadens bok för december. 🙂

Tokryck
12/2/16, 9:56 AM
#9

Alltså det var ingen kritik. Jag ber som hemskt mycket om ursäkt.

Loris M
12/2/16, 10:22 AM
#10

#9 Men det är ju absolut ingen fara och det finns inget att be om ursäkt för! 🌺 🙂Jag uppfattade det inte som kritik heller. Du skriver bara vad du tycker och det är inget konstigt med det.

Upp till toppen
Annons: