Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 554 ggr
Loris M
2/1/17, 7:15 AM

Diskussion - Konkubinen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är dags att diskutera månadens bok för januari, Konkubinen. Har du läst boken?

Jag måste erkänna att jag inte hunnit med det. Jag vet inte riktigt vad som händer med tiden, men det känns som att månaderna har blivit så korta så jag knappt hinner med något. De bara krymper ju äldre jag blir. 🤔

Hur som det verkar vara en intressant bok och jag ska försöka hinna med att läsa den lite längre fram. 

Vad tyckte du om boken?

(Bild från Pixabay)

Annons:
JonasDuregard
2/1/17, 7:32 AM
#1

#0 "Jag vet inte riktigt vad som händer med tiden, men det känns som att månaderna har blivit så korta så jag knappt hinner med något. De bara krymper ju äldre jag blir. Funderar"

Har du läst "Momo Eller kampen om tiden"? Kunde vara en bra bok för någon kommande månad annars, men kanske inte helt enkel att få tag på.

Magi-cat
2/1/17, 8:22 AM
#2

 Ju mer man kämpar desto fortare går den, tiden.⏰

#1 Finns t.ex. på Bokus. Eller bibliotek förstås.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2/1/17, 9:30 AM
#3

#1 Nej, jag har inte läst den, men jag ska kolla upp det. En vän till mig menar att det är ett tydligt ålderstecken när man upplever att tiden bara rusar iväg. 😮Det kan ju ligga något i det också. Som barn kände jag att sommarlov var ändligt lång. Kanske var det också för att vi utnyttjade tiden maximalt. Nu blev det OT men intressant att fundera över hur vi upplever tiden.

Upp till toppen
Annons: