Annons:
Etiketterallmäntböckerläsning
Läst 501 ggr
Loris M
2017-02-11 18:01

Döms till att läsa böcker

Vad tycker ni om det här straffet? 

På ett sätt är det bra att de ska få läsa och utbilda sig. De måste verkligen läsa eftersom de ska skriva uppsatser om det och förhoppningsvis kommer de att lära sig något, vilket är positivt. Men att läsa böcker borde inte ses som ett straff. 

"Fem amerikanska tonårspojkar klottrade sexistiska, rasistiska och antisemitiska budskap på en historisk afroamerikansk skolbyggnad. De dömdes till ett ovanligt straff: att utbilda sig. Det skriver CBS News lokala tv-station i Virginia. 

En domstol i Virginia har tagit fram en lista med böcker och filmer som handlar om rasism, jämställdhet, religion och krig, som pojkarna måste läsa eller titta på och sedan skriva uppsatser om.

Bland böckerna de ska läsa finns ”Flyga drake” av Khaled Hosseini och ”Purpurfärgen” av Alice Walker. Bland filmerna finns Oscarsbelönade ”12 Years a Slave”."

http://omni.se/pojkar-klottrade-rasistiskt-doms-till-att-lasa-bocker/a/aMgrA

Annons:
Tarotstollan
2017-02-11 21:24
#1

Verkligen bra straff!👍 Det kanske vore ett straff som många borde dömas till!🤔
Nej, att läsa är roligt men de kanske ser det som ett straff eftersom de verkar "urblåsta" i hjärnan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jagga-ewe
2017-02-13 09:11
#2

Jag tror inte läsandet i sig ska ses som ett straff. Jag tror snarare att de döms till utbildning. De har uppenbarligen stora brister i kunskap och domstolen väljer att korrigera detta. Jämför med att dömas till vård. Den som döms till vård blir inte straffad, precis som den som döms till utbildning. Kanske kunde vara något att införa här i landet med.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: