Annons:
Etiketterboktipsrecensioner
Läst 836 ggr
Loris M
2017-03-12 18:10

Vad läser du för bok just nu?

Det är Hope av Lesley Pearse som vi läser under denna månad, men jag undrar om ni läser något annat också just nu? Jag hinner knappt med att läsa månadens böcker men jag vet att en del läser mycket och hinner med flera böcker under månaden. 

Vad läser du just nu?

Annons:
Tokryck
2017-03-12 20:11
#1

Jag har precis läst ut Tankeläsaren av Kristin Cashore. Väldigt bra! Ska till biblioteket imorgon och låna nästa men även ge Hope ett nytt försök. Försökte läsa den för flera år sedan men misslyckades.

Loris M
2017-03-12 20:52
#2

#1 Jag har också misslyckats med att läsa Hope flera gånger. Den har dykt upp för mig lite här och där under de senaste åren, både vänner och bekanta har nämnt den och tyckt att den var bra men även på nätet. Jag har velar läsa den länge men av någon anledning blev det aldrig av. Men nu så….🙂

Kirya
2017-04-19 18:17
#3

Jag läser An ember in the ashes just nu, ganska nyss på börjat. Hört att den skall vara riktigt bra 😃

Enkreativsjäl

Magi-cat
2017-04-19 21:12
#4

Jag har just läst ut Elena Ferrante, Min fantastiska väninna. Första delen i serien. (Senare ska jag nog fortsätta med resten…)

Nu läser jag Kvantbiologi, Al-Khalili/McFadden. 🙂

(Jag hoppade över Hope. 😎)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2017-04-19 21:18
#5

#4 Och jag blir tvungen att hoppa över Ferrante. Den gick inte att få tag på hos oss. Hope rekommenderar jag verkligen. Jag ville inte att boken skulle sluta någon gång. 😍

Valkyrija
2017-04-19 23:42
#6

Läser andra boken i Throne of Glass-serien Crown of Midnight. Kommer nog(dessvärre) läsa ut den ganska snabbt och påbörja trean(Heir of Fire) :D

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Tokryck
2017-04-20 13:51
#7

Hoppade både Hope och Min fantastiska väninna. Skäms på mig ;) . Men jag fastnade inte i dem (jag försökte i alla fall).

#6 Åh! Jag ska låna andra delen av Glasstronen direkt de fått in den på biblioteket. Sen får jag ta den sista på engelska ser det ut som. Hoppas jag klarar det.

Jag har precis läst ut Divergent nu och ska bege mig till biblioteket för tvåan i em eller imorgon.

IngaTrnqvist
2017-04-24 20:11
#8

Läser just nu Ordbrodösen av Anna Arvidsson. Brukar inte läsa svenska ungdomsböcker, men kommit halvvägs och tycker den är bra hittills.

Lona
2017-05-12 14:51
#9

Mila 18 av Leon Uris. Jag tycker att den är bra, och ett utmärkt sätt att lära sig historia på (även om det inte är en biografi). Dock har jag läst 3/4 av boken och fortfarande inte fattat varför den heter Mila 18 (en adress i Warszawa) när det mesta utspelar sig på nummer 19 men den som läser får se…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

BrittaD
2017-05-12 16:41
#10

# 8

Har också läst Ordbrodösen och gillade den verkligen. Men jag upptäckte inte att det var en ungdomsbok, eller för unga vuxna som den kallas. 😃

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
2017-05-12 16:49
#11

Just nu läser jag Thor Heyerdahl, Aku-Aku och _Påskön, en gåta som fått svar.
_

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lavine
2017-05-12 17:44
#12

Jag läser Sommaren utan regn av Maggie O'Farrell.

IngaTrnqvist
2017-05-14 12:41
#13

#10 jag tyckte att den var rätt typiskt ungdomsbok, men så har jag läst många amerikanska klassiker på senaste så det blir rätt tydlig kontrast 😉 Skulle gärna läsa mer från ordbrodös-världen, men det var bara en bok väl?

Började precis läsa The Song Rising av Samantha Shannon, den tredje boken i Bone Season-serien. Är så nyfiken efter cliffhangern i slutet på förra boken! Läser även The Adventures of Tom Sawyer av Mark Twain.

Annons:
BrittaD
2017-05-14 22:30
#14

Ordbrodösens förf. är debutant, och jag har aldrig tidigare träffat på det ämnet tidigare varken i ungdoms- eller vuxenböcker. 🤓

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Tokryck
2017-05-15 11:18
#15

Läser tredje boken om Järnkonungen. De första två var sådär tycker jag men trean är uppe på en trea. En helt ok bok.

MonicaLagerquist
2017-05-17 19:36
#16

Fenomenet GW av

Lars Ragnar Forssberg

Riktigt intressant.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: