Annons:
Etikettjag-vill-diskutera
Läst 425 ggr
Loris M
2017-06-25 22:34

Lauries fyra ansikten

Boken Lauries fyra ansikten av Mary Higgins Clark läste jag för säkert 15-20 år sedan och kommer ihåg att jag gillade boken, men ingen aning varför. Det enda jag kommer ihåg är att Laurie gick till psykolog då hennes beteende förändrades efter föräldrarnas bilolycka där de båda (tror jag) mister livet, samt att hon drabbades av personlighetsklyvning där fyra olika personligheter träder fram vid olika tillfällen och samsas i hennes kropp. 

Någon som läst boken? Skulle ni rekommendera den? Funderar på att läsa om boken då jag har den hemma, men är tveksam om det är värt det. Det har trots allt gått många år sedan jag läste den och vem vet om jag skulle gilla den idag. 🤔

Annons:
Tokryck
2017-06-29 13:03
#1

Jag känner igen detta men då som film? Kan det stämma. Jag tror den var svartvit, men har egentligen ingen aning. Kanske bara gammal ;). Jag gillade filmen men minns inte varför 😂

Loris M
2017-06-29 16:26
#2

#1 Det där var inte mycket till hjälp när inte du heller minns.😂 

Ingen aning om den finns som film, har inte sett den i så fall. Jag tror att jag kommer att läsa om den, men inte just nu. Nu ligger jag efter med Andras vänner och om två dagar är det en ny bok vi ska läsa. Jag får nog först ta tag i det tro jag.

Tokryck
2017-07-27 22:57
#3

Nej. Ingen hjälp alls 😜

Tarotstollan
2017-07-30 22:42
#4

Den boken verkade intressant men tyvärr fanns den bara som talbok på biblioteken här.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2017-07-30 23:06
#5

Oj, den den verkar inte vara lätt att få tag på. Gjorde en sökning nu och den ska finnas i bokform bara i fyra bibliotek i Sverige. 😮Kan det stämma? 

http://libris.kb.se/bib/7606699

Den finns inte heller på Adlibris.

Loris M
2017-07-30 23:10
#6

Ser nu att boken jag har är från "Det bästas bokval" och att det är två romaner till (Liten kvinna i Kina och Fågelvägen) som denna volym innehåller. Det har jag helt glömt bort.

Annons:
Upp till toppen
Annons: