Annons:
Etikettjag-vill-diskutera
Läst 781 ggr
[Jennah]
2016-07-06 18:37

Citat!

Välkommen att bomba med härliga, fina, smarta, coola, roliga och spännande citat från böcker ni läst! Vad är det bästa ni någonsin läst? Vad har fått er att skratta? Eller kanske gråta? Glöm inte säga vilken bok ni citerar :)

Annons:
[Jennah]
2016-07-06 18:38
#1

Så ser det ut när några tonåringar åker på roadtrip, med alldeles för lite packning och definitivt för lite tid.

Från Pappersstäder, av John Green

"Jag snor runt, runt i cirklar, irrar med blicken hit och dit i butiken medan jag försöker komma på vad jag har glömt. Jag tittar ner på listan. Jag verkar ha allting, men det känns som om jag har glömt något viktigt. Något. Kom igen, Jacobsen. Chips, godis, kalkon som ser ut som skinka, jordnötssmör och sylt och - vad? Vad finns det för andra grupper i kostcirkeln? Kött, pommes frites, godis och, och, och ost! 'KEX!'".

vendelay
2016-07-16 18:59
#2

Inkheart av Cornelia Funke.

“Isn't it odd how much fatter a book gets when you've read it several times?" Mo had said…"As if something were left between the pages every time you read it. Feelings, thoughts, sounds, smells…and then, when you look at the book again many years later, you find yourself there, too, a slightly younger self, slightly different, as if the book had preserved you like a pressed flower…both strange and familiar”

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-07-23 20:25
#3

Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist.

"Alla människor heter egentligen något annat, inuti varje människa finns en annan människa. Pratet säger fel och bakom orden finns andra ord. Vi syns bara när det är mörkt, vi hörs bara när det är tyst."

Någon i din säng av Andreas Roman.

"Hon ville kasta en kopp i ansiktet på honom, slunga sig framåt och bara få en kram, gråta på köksbordet tills hon bara var en blöt fläck, hoppa ut genom fönstret och flyga upp bland molnen."

Näckrosdammen av Annika Thor.

"Ingen människa är en ö, hel och fullständig i sig; varje människa är ett stycke av fastlandet, en del av det hela."

Sofies Värld av Jostein Gaarder.

"En gång i tiden måste ändå allting ha blivit till av noll och ingenting."

Tyskungen av Camilla Läckberg.

"I de stunder då hon låg hos honom under täcket, på hans arm, och kände hur han sakta strök henne över håret, i de stunderna var världen hel igen. När de kysstes och värmen spred sig överallt i kroppen, kunde hon inte förstå hur det skulle kunna vara fel. Hur kärlek kunde vara fel i en värld som plötsligt och brutalt kunde sprängas i bitar av en mina."

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zacinca
2016-09-01 11:45
#4

"Human hunger birthed the civ'lize, but human hunger killed it too."

Cloud Atlas - David Mitchell


Sommarek
2016-09-02 12:45
#5

Välanvänd men god - ett helt fantastiskt citat:

 Frodo: "I wish the Ring had never come to me. I wish none of this had happened."

Gandalf: "So do all who live to see such times but that is not for them to decide. All you have to decide is what to do with the time that is given to you."

Sagan om ringen - J.R.R. Tolkien

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

vendelay
2016-11-23 23:06
#6

Dödens jungfrur av Jeffrey Eugenide.

"En varelse som slagits stum och som först då när den fråntagits rösten lyckats få oss att inse att den talat hela tiden."

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Mirinda
2016-12-01 01:59
#7

Astrid Lindgren i Bröderna Lejonhjärta:

"Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort".

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: