Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 530 ggr
Loris M
2016-08-17 17:00

Förslag - "Månadens bok" - september 2016

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att komma med nya förslag. Vilken bok vill du läsa under september? Använd nedanstående mall och lämna ditt förslag i denna tråd. 

Bokens titel:
Författare:
Länk: (så att andra kan läsa vad den handlar om)
Motivering: (minst 2 meningar om varför vi ska läsa den)

(Bild från Pixabay)

Annons:
vendelay
2016-08-17 22:06
#1

Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist.

Otroligt fin, otäck och sorglig berättelse om vänskap och utanförskap. Ett så vackert språk med så många underbara meningar som jag vill skriva över hela kroppen och Ajvide Lindqvist är så fantastisk på att förmedla känslor i sina texter.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tarotstollan
2016-08-18 00:37
#2

http://www.bockernasklubb.se/klubb/artikel/51060
I vilt tillstånd av Roxane Gay.

Ett omskakande familjedrama, kärlekshistoria och en politisk betraktelse där klass, kön och etnicitet ställs på sin spets.

En spännande och otäck bok men ändå ett slut som ger hopp för framtiden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2016-08-21 16:14
#3

"Andra klassens medborgare" av Buchi Emecheta (Finns på engelska också: "Second-Class Citizen")

(Osäker om boken på svenska finns att köpa men jag vet att den finns att låna på biblioteket)

Jag kopierar recensionen från länken ovan:

"Boken fick mig att gråta! Den beskriver en kvinnas resa från Nigeria till London. I Nigeria behandlas hon annorlunda på grund av sitt kön men lyckades ändå gå till skola och senare skaffa ett jobb. När hon gifte sig misshandlas hon av sin man och behandlas illa av sina svärförälder. I London försatte misshandel och hon fick utstå rasism, diskriminering och kulturkrock… "

molam
2016-09-01 14:37
#4

KAstar in en tass här då jag vill va med och rösta när det kommer =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Loris M
2016-09-01 16:01
#5

#4 Du får vara med nästa gång, för nu är omröstningen klar för denna månad. 🙂Jag kommer att göra en tråd runt den 20 där du kan lägga fram förslag för månaden efter.

molam
2016-09-01 16:09
#6

Jaa men förslag har jag inga XD vill bara vara med att rösta/läsa bok x3 hittade rätt tråd sen ^^ Och röstade upptäckte att röstningen var klar xD så då kommer jag läsa med er alla istället =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
vendelay
2016-09-18 21:48
#7

Loris M, jag tycker att du ska föreslå samma bok som du föreslog här fast i oktobertråden. Vill hemskt gärna läsa den!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Loris M
2016-09-18 21:51
#8

Okej. Då gör jag det. 🙂Jag insåg precis att jag inte kommer att hinna läsa Lilla stjärna. Vet inte vad som hände med tiden den här gången. En hel månad har passerat nästan helt obemärkt. 🤔

Upp till toppen
Annons: