Annons:
Etiketterboktipsrecensioner
Läst 618 ggr
vendelay
2016-11-27 23:25

Känsloladdade böcker

Vilka böcker får er att skratta högt, gråta floder, kasta boken i väggen av ilska, pussa på sidorna av lycka? Vilka böcker får er att verkligen känna starkt?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Tokryck
2016-11-28 11:50
#1

Jag heter inte Miriam och Blomsterspråket är de senaste böckerna som berörde mig. Jag som alltid läser pappersböcker i vanliga fall har börjat lyssna lite på böcker och när det gäller Jag heter inte Miriam så var jag glad över det. Det kan jag verkligen rekommendera när det gäller den boken. Jag gillar inte alls henne (minns inte namnet just nu) som uppläsare annars men detta - wow, vilken läsupplevelse.

vendelay
2016-11-28 21:36
#2

#1 Vad spännande att du uppskattade en uppläsare du annars inte brukar gilla! Jag får lov att kolla upp de böckerna.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Loris M
2016-11-28 21:40
#3

Böcker som får mig att känna starkt är alltid sorgliga och psykologiska. Det behöver inte vara så mycket handling bara de går in i psyket på människor och gräver fram deras innersta tankar, förhoppningar, rädslor….

Typ Anna Karenina, Brott och straff, Krig och fred…. Tolstoj och Dostojevskij är favoriter.

Calcifer
2016-11-28 22:32
#4

Harry Potter och Sagan om Ringen är väl två alternativ jag kommer på först. Sen läste jag en bokserie, kommer inte ihåg vad den heter, som jag verkligen plöjde igenom. Tre tjocka böcker som jag tog mig igenom på en helg och var helt gripen av historien och allt. Så slutade den askasst och jag blev så förbannad att jag svor i flera timmar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

19sextio7
2017-01-01 20:54
#5

Gråt: "Torka aldrig tårar utan handskar" av Jonas Gardell  och "Varför gråter inte Emma?" av Magnus Wennerholm och Emma Jangestig.

Skratt: "Liftarens Guide till Galaxen" (hela serien) av Douglas Adams.

Tarotstollan
2017-01-01 21:13
#6

Jag var alltid superglad och uppjagad så fort det kom ut en ny del av Isfolket av Margit Sandemo. Det är nog det närmaste jag känt så starkt för några böcker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
19sextio7
2017-01-01 22:38
#7

Ja det minns man ju så klart: Glädjerop och att nån slags spattig dans skedde under de 7 separata släppen av  Stephen Kings stora epos. 

Tokryck
2017-01-02 12:40
#8

#3. Blomsterspråket fanns dock inte som ljudbok, men den andra ska du lyssna på tycker jag!

Mirinda
2017-01-03 03:52
#9

Utanförskapet av Tomas Arvidsson

En underbar bok, som är så rolig att jag satt och skrattade högt när jag läste den på pendeltåget. Den handlar om den medelålders studierektorn i Kalmar som blir kriminell ihop med sin bror, den fattige poeten. Har visats på TV också, men många av poängerna i boken saknas i TV-serien.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: