Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 525 ggr
Loris M
2016-12-25 09:45

Rösta fram månadens bok - januari!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett nytt år är snart här! ✨

Dags att rösta fram boken ni vill läsa den första månaden året 2017. Vi har fått in tre förslag och ta gärna en titt på vad böckerna handlar om innan ni röstar. I den här tråden hittar ni en kort beskrivning.

Annons:
Loris M
2017-01-01 11:01
#1

Då är det Konkubinen som blir månadens bok för denna månad. 

Hos oss finns den bara som E-bok. 😐Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Eller jo. Jag vill hålla en riktig bok i handen.

vendelay
2017-01-01 16:03
#2

#1 Jag har försökt mig på E-böcker, det är inte min grej alls… Vissa böcker jag vill läsa finns bara som E-böcker. Som tur är fanns Konkubinen som "riktig bok" på vårt bibliotek.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tarotstollan
2017-01-01 18:44
#3

En bok som jag vill läsa men just nu finns den inte inne på bibban och dessutom hinner jag inte läsa den. Så den hamnar på min "läsa senare lista"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2017-01-02 09:30
#4

E-böcker är inte min grej heller. Jag läser mycket texter på skärmen genom jobbet och då vill jag inte göra det när jag vill njuta av läsning och koppla av.

Tokryck
2017-01-02 12:39
#5

Missade att rösta med alltså … attans. Då får jag hoppa denna månad för Konkubinen finns varken på storytell eller biblioteket :(

Loris M
2017-01-02 14:34
#6

#5 Tråkigt! Vi har den bara som e-bok och det är jag så där lagom förtjust i. 🤓

Du kan läsa någon av de andra månadens böcker om du vill. För diskussionstrådar finns ju alltid och kan återupplivas. 🙂

Annons:
Zadie
2017-01-02 16:34
#7

Kul! Ska se om jag hakar på att läsa boken denna månaden :) #5 Jag tror man kan ha flera lånekort på olika bibliotek utan att det kostar något, även om du inte bor på orten. Så kan man ju bara logga in och se om de har den som E-bok just där! Det är ett tips så ökar man sina chanser att boken finns att få tag på.

Loris M
2017-01-02 16:40
#8

#5 #7

Sedan kan man också beställa boken som fjärrlån, kom jag på nu. Är det så att ditt bibliotek inte har någon bok så lånar de hem den åt dig från ett annat bibliotek i Sverige. Fungerar jättebra och smidigt. Jag har använt den tjänsten ofta när jag läste på universitet och då var det många böcker som inte fanns hos oss.

Tokryck
2017-01-03 07:36
#9

Jag har flera kort men programmet för ljudböcker, om den skulle finnas som det är så kasst så det har jag gett upp. Att läsa från dator/mobil är inget alternativ. Har ingen padda :) .

Men jag ska kolla om de kan låna hem den. Det hade jag inte tänkt på.

Upp till toppen
Annons: