Annons:
Etikettövrigt
Läst 954 ggr
clarajonsson93
2017-01-10 00:12

Hjälp! Förlorad titel till en bra bok!

Nu är det så att jag har en bok på hjärnan som jag inte kommer ihåg vad den heter! Jag läste den för många år sen ca 11-13 år sen, och den har kommit till tankarna flera gånger utan större lycka att lösa mysteriet… Det lilla jag kommer ihåg av handlingen/boken är: Det är varulvs liknande monster som agerar som människornas tjänare av olika slag, lönnmördare och betjänter, och dom hade olika färgen på bälten runt deras midja för att urskilja vad det var dom tjänade som, rött brunt blått grönt. Jag minns att boken handlade om en tjej och att hon av någon alnedning besöker eller av okänd anledning hamnar i ett fänglese där hon se en av dessa varelser fängslad, han har blivit torterad eller något likande och är täckt av sår, skärpet har växt fast i huden. Hon lyckas på något vis rädda den här och lyckas få loss skärpet som visar sig vara rött, en lönnmördare. Han blir förevigt tacksam och följer henne åt. Jag tror att på framsidan var det en tjej i grön kåpa med en eller två av dessa varelser bakom henne. Om någon vet något! Mer detaljer som kan hjälpa till i sökandet, författaren eller titeln skulle jag vara evigt tacksam!

Annons:
Cireea
2017-01-10 01:58
#1

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

clarajonsson93
2017-01-10 11:12
#2

Nej tyvärr :(

clarajonsson93
2017-01-10 15:59
#4

Tyvärr ingen jag nner igen där heller 😞 Det är dock inte varulvar, utan det är någon varelse som typ ser ut som varulvar om man lättast ska beskriva dem

vendelay
2017-01-14 23:11
#5

Vilket språk är originaltiteln på (alternativt om du inte vet, vilket språk läste du den på)?

Är det en ungdomsbok eller en vuxenbok?

Minns du något typiskt ord från boken? Kan vara något i titeln eller ett ord i texten som används mycket. Namn på karaktärer eller ställen. 

Kallades varelserna för varulvsliknande i boken eller uppfattade du dem så? Minns du hur boken beskrev dem?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

clarajonsson93
2017-01-15 13:39
#6

Läste den på svenska, måste varit ålder 9-12 eller ungdomsbok för var ca 11 år när jag läste den. Minns ingenting av titeln, namn eller ord som användes. Varför jag nämner varulvsliknande är för att det var en bild på framsidan som såg ut som en korsning mellan varg/man, inte fullt ut varg, men som en varg som har något av människa i sig, men finns ingen detaljerad beskrivning i boken om hur dom ser ut. Det enda jag minns är det som jag har skrivit i inlägget 😞

Annons:
Magi-cat
2017-01-16 10:51
#7

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

clarajonsson93
2017-01-16 12:26
#8

Tack! Ska prova det!

Effie
2017-02-01 07:59
#9

Brukar inte sf-bokhandeln kunna hjälpa med sådana frågor, om science fiction och fantasy? Nu var det ett tag sedan jag kollade deras hemsida och fb-sida, men har sett sådant förr.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

clarajonsson93
2017-02-02 23:40
#10

Det får jag kolla!

Upp till toppen
Annons: