Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 530 ggr
Loris M
6/1/17, 7:15 AM

Diskussion - Throne of glass

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu går det bra att diskutera Glastronen. Jag vet att är fler här inne som läst boken. Vad tyckte ni om den? Saknade ni något? Vad tyckte ni mest om med boken? Finns det något ni ogillade eller hade velat ändra?

Annons:
Loris M
6/1/17, 6:17 PM
#1

Jag har tyvärr inte läst den, för den gick inte att få tag på hos oss (på biblioteket). De hade många exemplar men alla var utlånade hela tiden så den borde vara bra om den är så populär.

Magi-cat
6/1/17, 8:22 PM
#2

Åh…jag har inte hunnit läsa den…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tokryck
6/2/17, 7:22 AM
#3

Jag gillade den här boken och kommer att fortsätta läsa på engelska för att de, förutom tvåan inte finns på svenska. Det jag älskar med fantasy är att det finns så många bra kvinnliga författare - de är i topp - och härliga kvinnliga huvudroller. Jag tyckte den var spännande och höll mig kvar i världen. Jag kan inte ens se hur nästa bok kommer att fortsätta vilket jag gillar. 

Jag tyckte dock inte att hon var en så övertygande lönnmördare. Hon tänkte hela tiden på hur hon kunde döda den hon mötte men jag tyckte det var lite tjatigt. Hon uppträdde inte som en farlig mördare brukar i böcker. För mig framställs hon inte som farlig alls, jag tror liksom inte riktigt på att hon är så duktig, farlig och hemsk som författaren vill ha det till. Jag tror att det är det faktum att det där hjärtat av is och hennes våldsamma sida inte riktigt kommer fram. Inte problem för mig dock, då hade jag nog inte läst klart :P .

Något jag också tänkte på var att hennes rädsla för fängelset inte riktigt togs in av mig. Jag upplevde det inte så hemskt beskrivet så jag kunde känna med henne.

Nu låter jag väldigt kritisk men jag gillade verkligen den här boken. Det var inte serien de Utvalda som är mycket bättre (tips ;) ) men den är helt klart läsvärd och jag ser fram emot fortsättningen!

Tokryck
6/7/17, 12:11 PM
#4

Det var en livad diskussion detta 😴😂

Loris M
6/7/17, 5:22 PM
#5

#4 Ja, det skulle kunna vara bättre. 😃 Man vill ju inte sitta och diskutera med sig själv. 🤪

Tokryck
6/21/17, 9:38 AM
#6

Ni som inte läst den - gör det! Den är väldigt bra! Jag ska fortsätta på engelska för det är så tråkigt att vänta på översättningen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: