Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 433 ggr
Loris M
8/17/17, 7:35 PM

Nominera månadens bok för september!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att nominera! 

Vad vill ni läsa nästa månad? Som vanligt använder vi oss av nedanstående  mall. Ni kan nominera böcker som redan tidigare nominerats och ni får nominera fler böcker om ni vill. Den 25 augusti startar jag en omröstningstråd där ni får rösta fram månadens bok. 

Bokens titel:

Författare:

Länk: (så att andra kan läsa vad den handlar om)

Motivering: (1- 2 meningar om varför vi ska läsa den)

Annons:
Loris M
8/17/17, 7:38 PM
#1

Mitt förslag är:

Sommaren hon återvände av Kristin Hannah, av den enkla anledningen att jag tycker om hennes böcker. Jag älskade Den frusna trädgården så jag hoppas att den här är lika bra. 

Handling:

"För flera år sedan övergav Nora Bridge sin man och sina båda tonårsdöttrar. Numera är hon en känd radioröst med ett uppskattat rådgivningsprogram, där hon framhåller vikten av familjesammanhållning. Men hennes egen dotter Ruby har vägrat tala med henne de senaste tio åren. Ruby försöker slå sig fram som ståuppkomiker, men har ingen framgång. Hennes äldre syster Caroline har man och barn, och bara en sporadisk kontakt med modern. Systrarna har svårt att överse med moderns svek.

När en skandaltidning en dag avslöjar en hemlighet i Noras förflutna och hotar publicera komprometterande nakenbilder rasar hennes värld. Men Ruby ser sin chans till hämnd och dessutom några kliv uppåt i karriären, då hon blir erbjuden en förmögenhet för att skriva en avslöjande artikelserie om ikonen Nora Bridge. Först måste hon dock lära känna sin mor på nytt, och tillsammans återvänder mor och dotter till barndomens sommarhus. "

http://www.adlibris.com/se/bok/sommaren-hon-atervande-9789100172831

molam
8/17/17, 8:05 PM
#2

Mitt Förslag är:

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren Jag tycker denna boken sa läsas då det är första boken på en otroligt bra och spännande boktrilogi. Boken är så otroligt välskriven att man riktigt dras in i bokens handling, och det är som att man verkligen är med i boken och Ser var som händer när man läser orden.

Handling: Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem. Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen. En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva. De får veta att de är häxor. De Utvalda, som nämns i en uråldrig profetia. Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat. De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. Tiden håller på att rinna ut. De måste hitta och besegra ondskan som jagar dem, innan ondskan hittar dem.
En svensk bruksort blir spelplatsen för den stora striden mellan ont och gott.Cirkeln bjuder på 520 spänningsladdade sidor med kärlek, magi, jobbiga föräldrar, läxor, död och vänskap.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tokryck
8/21/17, 1:52 PM
#3

Det var svårt att nominera den här gången. Jag är mitt inne i serier och det är ju lite dumt att nominera del två exempelvis. Väljer att nominera en serie ändå. En fantasybok av en svensk författarinna: Middagsmörker av Charlotte Cederlund http://www.bokus.com/bok/9789172997868/middagsmorker/

Tokryck
8/22/17, 9:44 AM
#4

#1 nu förstår jag vad du menar. Wow.

Upp till toppen
Annons: