Annons:
Etiketterallmäntböckerläsning
Läst 449 ggr
[Nibiru]
9/20/17, 7:40 PM

Bra thriller/skräckböcker?

Jag undrar om ni har några förslag om bra skräck eller thrillerböcker.

Jag uppskattar alla förslag om någon ens tar tiden att svara 🙂

Tack.

Annons:
vendelay
9/20/17, 8:49 PM
#1

Har du läst Fjärilspojken och uppföljaren Burflickan? De är inte direkt superläskiga men de hänger sig kvar länge i huvudet…

John Ajvide Lindqvist är min favorit när det kommer till skräck. Jag älskar allt men ska jag föreslå något att börja med kanske jag säger Låt den rätte komma in eller kanske Pappersväggar. Hans fru, Mia Ajvide, har skrivit en fantastisk och otäck på ett mer psykologiskt plan som heter Mannen som föll i glömska, som kan vara en av mina absoluta favoritböcker ever.

Andreas Roman har bland annat skrivit Mörkrädd och Någon i din säng. De är definitivt bland mina favoritböcker.

En mörkrädd pojke av Justin Evans är hemskt otäck och väldigt bra.

Alla Kepler-böcker. Börja från början. Skräck, blodigt och otroligt välskrivet.

Samlade svenska kulturer är flera historier i en bok varav många är riktigt, riktigt otäcka.

Karin Alvtegen har skrivit flera läskiga böcker, bland annat Skuld, Saknad, Svek.

Johan Theorin är känd för spännande böcker men den enda jag läst och gillat är Sankta Psyko, men den rekommenderar jag starkt.

Kristina Ohlsson har spännande böcker, bland annat serien om Fredrika Bergman, serien om Martin Benner och boken Sjuka själar.

Amanda Hellberg har skrivit boken Tistelblomman som jag gillar. Har ej läst andra men vet att hon har skrivit flera böcker.

Linwood Barclay har flera spännande böcker, t.ex. Alltför nära.

Tror du att någon av de böckerna kan vara intressant? 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
9/20/17, 8:53 PM
#2

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Nibiru]
11/19/17, 1:57 PM
#3

Tack så mycket! 

Jag har aldrig hört om någon av de föreslagna, alla låter intressanta och jag kommer nog titta närmare på Samlade svenska kulturer, En mörkrädd pojke och Kepler-böckerna.

Uppskattar att du svarade! 🙂

vendelay
11/19/17, 7:00 PM
#4

Berätta gärna vad du tyckte om du läser någon av de!

Har du några bra tips i genren?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tokryck
11/25/17, 8:17 AM
#5

Vilken skillnad det är Sankta Psyko är den bok som för evigt (tror jag) är den sämsta jag har läst 🤪.

Jag läser inte så mycket sånt här men tre böcker jag har gillat är Kråkflickan, Hungerelden och Pythians anvisningar av Erik Axl Sund. Man tror man har koll och så vänds det om till något helt annat. Han har även skrivit  Glaskroppar men den har jag inte läst.

Keplers Böcker så klart. De är bra.

vendelay
11/25/17, 6:31 PM
#6

#5 Haha! Ja, det är spännande att det går att tycka så olika. Det var länge sedan jag läste den, jag får väl läsa om den och se om jag fortfarande gillar den 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: