Annons:
Etikettallmänna-frågor
Läst 515 ggr
molam
11/24/17, 2:36 PM

Vad heter boken?

Jag läste en bok för fem sex år sedan, men jag minns inte vad som hände, ÄR det nån som vet vilken bok jag menar?

Det var en ung tjej som dog, när hon hade dött visste hon först inte att hon var död (Om jag minns rätt) men när dom väl var död så kom dom på en båt, eller en kryssning typ? ju längre den här båten åkte ju yngre blev personerna som dött, och dom blev bara yngre och yngre tills dess att dom var bebisar, och när dom var bebisar återföddes dom…

Otrolig bra bok som jag VERKLIGEN vill läsa igen och har velat ett tag, men minns ju inte vad den hette 😭

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Snurrig
11/24/17, 3:05 PM
#1

Kan det vara Någon Annanstans du tänker på?

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Loris M
11/24/17, 3:51 PM
#2

#1 Det verkar som det. Bra gissning. 🙂

Det finns flera böcker som heter Någon annanstans så jag länkar till den som jag tror är den rätta.

"Femtonåriga Liz Hall vaknar upp på en båt mitt ute på havet. Till en början tror hon att hon drömmer, men sakta börjar hon förstå att det hon upplever är verkligt.

Hon är…död. Död i en meningslös cykelolycka innan allt det spännande och underbara hon skulle vara med om hunnit hända.BR>

Båten för Liz till Annanstans, en värld som är väldigt lik jorden men samtidigt helt annorlunda. Här åldras alla baklänges från den dag de dör tills de som spädbarn får återvända till jorden.BR>

Men Liz vill fylla sexton, inte femton igen. Hon vill bli kär. Hon vill gå ut skolan och plugga vidare. Nu när hon är död tvingas Liz leva ett liv hon inte vill, tillsammans med en mormor hon precis har mött. Och det går inte så bra. Ska hon någonsin kunna glömma sitt gamla liv?BR>"

https://www.bokus.com/bok/9789177159131/nagon-annanstans/

molam
11/24/17, 7:30 PM
#3

DEN ÄR DET!!! Gud vad jag älskar er på denna sida!! minns namnet Liz Hall samt Glaskulan på Omslaget!

Någon annanstans alltså, nu kan jag äntligen läsa den igen! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Loris M
11/24/17, 8:13 PM
#4

Kul! 😃

Upp till toppen
Annons: