Info från admin

Varmt välkomna alla nya medlemmar!

2017-11-26 15:16 #0 av: Loris M

Sajten växer och det är roligt att vi på sista tiden fått en hel del nya medlemmar. Varmt välkomna! Blomma

Jag hoppas att ni kan orientera er på sajten och att ni förstått hur den fungerar. Undrar ni något så är det bara att starta trådar och fråga. Annars finns alla viktiga trådar under Aktuellt här till vänster. 

Jag vill ändå informera er lite kort om hur det är tänkt att sajten ska fungera. Vi läser en bok i månaden och det är alltid vid ungefär samma tidpunkt som jag startar en nomineringstråd där ni är fria att nominera böcker ni vill läsa månaden därpå. En vecka efter det skapar jag en tråd där ni kan rösta fram månadens bok och efter ytterligare en vecka, alltid den första i månaden, är det dags att diskutera boken ni röstat fram månaden innan. Det är alltid jag som startar tråden. Alla regler kring det hittar ni här

Jag skriver alltid in vilka böcker vi läser för tillfället, med månad och titel så ni vet vad som är aktuellt. Den tråden hittar ni här (även den finns under Aktuellt). 

I övrigt är det fritt fram att starta trådar och diskutera precis vad ni vill kring böcker och läsande. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-11-26 19:09 #1 av: Loris M

Och så glömde jag skriva att denna månad är det lite annorlunda då två böcker fick lika många röster i oktober. Därför kommer vi att läsa båda först den ena denna månad och nästa månad den andra boken. Och det innebär att vi inte har någon röstning denna månad.

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-11-28 08:52 #2 av: Magi-cat

Välkomna! Blomma

Hjärta 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.