Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 417 ggr
Loris M
12/17/17, 1:25 PM

Nominera månadens bok för januari!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Årets sista månad och årets sista nominering. ✨ Vad vill ni läsa nästa månad? Skriv här i tråden och föreslå en bok du vill läsa. Det går bra att föreslå flera böcker också.

Som vanligt skriver du:

Titel och författare samt en kort motivering till varför du tycker att vi ska läsa just den boken. Länka gärna till någon sida där vi kan läsa mer om boken. 

Och God Jul på er! 🎁✨🙂

Annons:
Loris M
12/17/17, 1:31 PM
#1

Mitt förslag är Den svavelgula himlen av Kjell Westö.

Det var någon av er medlemmar som skrev tidigare att det skulle vara trevligt att läsa något av finlandssvenska författare så därför valde jag den. Plus att den verkar spännande. 🙂

"Det är en episk Helsingforsskildring om familjeband, kärlek och vänskap, men också en kritisk genomlysning av hur våra drömmar och minnen färgas av kön, klass och tidens gång. Här finns författarskapets alla signum och i romanen hörs ekon från Kjell Westös tidigare verk. Men laddningen är starkare och svärtan djupare än förr."

Källa

Maryam Cullen
12/17/17, 5:31 PM
#2

Väktarna av Cecilia E. Ajanovic

Detta är en fantasy bok som handlar om en tjej, Nova Sommelius, som efter sin pappas död flyttar från Stockholm till Månkarbo med sin mamma. Samtidigt som hon vantrivs i den lilla byn får hon ett nytt liv omgiven av vänner och bendrande killar. En av dessa killar, Vincent Weller, är en mystisk person som tillsammans med sin udda familj bor avsides i skogen och håller sig undan från alla människor, ända tills han får upp ögonen för Nova…

   Visst, handlingen känner man kanske igen från andra böcker, men till skillnad från de är det här ingen bokserie utan en fristående bok, så tempot är ganska högt och det händer spännande saker hela tiden. Passar speciellt de som tycker om tonårsromantik med inslag av det övernaturliga.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Loris M
12/17/17, 5:39 PM
#3

#2 Inslag av det övernaturliga har vi nog inte haft tidigare så det låter roligt med en sådan bok.

Magi-cat
12/17/17, 7:26 PM
#4

Föreslår igen "Toner i natten" av Jojo Moyes. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
12/25/17, 9:53 AM
#6

Jag har inte röstat än, har svårt att bestämma mig. 😓

Annons:
Upp till toppen
Annons: