Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 526 ggr
Loris M
2018-02-17 08:24

Nominera månadens bok för mars!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det mars och jag undrar vad du vill läsa under den månaden. Dags att nominera böcker med andra ord!

Som vanligt, skriver du boken titel, författare, länkar till boken så vi kan läsa vad den handlar om och du skriver kort varför vi ska läsa just den boken.

Saknar du inspiration just nu, finns en tråd här med massor av bra böcker. Kanske vill du läsa någon av dessa?

Annons:
vendelay
2018-02-17 16:44
#1

Epidemin

http://www.albertbonniersforlag.se/Bocker/skonlitteratur-allmant/e/epidemin/

Otroligt o-trolig och samtidigt så trolig… Tankarna far åt alla håll när jag tänker på den, bland det bästa jag läst. Handlar om att Sverige ska bli världens första fettfria land. Det ska alltså inte finnas feta människor.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Magi-cat
2018-02-18 20:06
#2

"Sekten på Dimön" av Mariette Lindstein.

På en dimmig och vindpinad ö utanför Bohusläns kust har en New Age-rörelse slagit sig ner. Den karismatiske ledaren Franz Oswald har utvecklat en lära, ViaTerra, som sägs återställa kroppens naturliga balans.

Sofia Bauman har precis avslutat sina universitetsstudier och dras till ViaTerra. Men när sommaren ger vika och höstdimman driver in över ön börjar Sofia undra om hon blivit indragen i en sekt…

PinterestTwitter

https://www.adlibris.com/se/bok/sekten-pa-dimon-9789175036830

Träffade på den när jag läste om sekter.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vendelay
2018-02-18 21:36
#3

#2 Jaa, den är så himla bra!!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tokryck
2018-02-22 13:01
#4

#2 jag har hört att den är väldigt läbbig 👻

Tokryck
2018-02-22 13:12
#5

Musan av Jessie Burton (författaren av Miniatyrmakaren): 

Bokus

Sagt om boken på Dagensbok.com: Musan är en bok om två speciella kvinnor med en sällan skådad inre drivkraft, som på olika sätt motverkas både av sig själva och sin samtid. Deras historia knyts ihop med hjälp av den mystiska tavlan, och ju mer man förstår om kopplingen mellan Odelle och Olive, desto omöjligare blir Musan att lägga ifrån sig.

Magi-cat
2018-02-22 16:41
#6

#4 Usch då. 🤫


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: