Annons:
Etiketterallmäntböckerläsning
Läst 339 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-02 15:40

Börja på en ny bok

Hur gör ni andra bokslukare.

Börjar ni på en ny bok omgående eller behöver ni "vila" emellan böckerna?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Magrat
2018-03-02 15:51
#1

Det beror nog lite på vad för bok jag har läst. Är det en bok jag verkligen måste fundera och analysera så tar jag oftast en liten paus bara för att boken verkligen ska hinna lämna den där speciella känslan av att jag har hittat en riktigt bra bok.

Är det däremot en bok som inte väckte mycket känslor så kan jag omgående vända mig till nästa.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

MonicaLagerquist
2018-03-02 15:57
#2

Jag börjar oftast på en ny omgående.

Läser ju numera inte utan lyssnar på böcker istället.

Laddar på två böcker på MP3 och har en till MP 3 med två böcker på.Lyssnar för det mesta när jag jobbar hemma eller år ute och går.

Stolt ägare till fem La permer

Loris M
2018-03-02 19:41
#3

Jag brukar oftast ta en paus. Mest för att jag aldrig läser bara för att ha något att läsa, utan väljer mina böcker med omsorg, om man säger så. Jag lever mig in i handlingen och behöver en stund för att tänka och sakna boken faktiskt. 

Jag vet inte hur det är med er man jag kan ibland få panik när en bra bok håller på att bli färdigt läst.  Jag saknar personerna helt enkelt när jag läst ut boken. 🤪

Magrat
2018-03-02 20:06
#4

#3 Håller helt med dig av saknaden. Man får ett band till karaktärerna.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Loris M
2018-03-02 20:10
#5

#4 Skönt att jag inte är ensam om det. 🙂 Även om jag vet att det bara är en bok, så kan jag ändå tänka att jag vill veta vad som hände med karaktärerna sen och hur det gått för dem, typ. ☺️😃

Tarotstollan
2018-03-03 01:46
#6

Jag har ju alltid flera böcker pågående samtidigt. Så det blir ju aldrig mer paus än mellan varje gång jag läser i samma bok och den pausen kan ju bli månader om jag inte känner för att läsa i just den boken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: