Annons:
Etikettallmänna-frågor
Läst 442 ggr
MonicaLagerquist
3/3/18, 8:34 AM

Läser ni ut alla böcker?

Vissa böcker man börjar med är ju inte så bra/intressanta som man trott.

Hur gör ni då?

Fortsätter att läsa eller slutar ni?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Loris M
3/3/18, 8:40 AM
#1

Jag är ganska hopplös och måste nästan alltid läsa ut hur tråkig boken än må vara. Jag tänker alltid att det kanske blir bättre och mera intressant längre fram. Speciellt böcker som blivit omskrivna och fått priser. 

Hur gör du själv?

MonicaLagerquist
3/3/18, 8:56 AM
#2

#1 Jag är likadan.

Boken måste ju bara bli bättre. Under åren är det nog ett par tre böcker som jag inte har läst ut.

Stolt ägare till fem La permer

BrittaD
3/3/18, 2:01 PM
#3

Jag är ganska hård med att lägga undan en bok som jag tycker är dåligt skrivet på något sätt eller bara helt ointressant. Det beror kanske på att jag alltid har så många böcker som väntar i läshögen och att tiden är begränsad - mer ju äldre man blir. 😕 Vill inte öda tid på onödigheter. Och så har jag alltid ett par böcker som jag gärna läser om, hur ofta som helst. Så jag blir aldrig utan.

Fast när jag hade som jobb att läsa en viss bok så läste jag den alltid från pärm till pärm hur dålig jag än tyckte den var.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Tarotstollan
3/3/18, 11:05 PM
#4

Har jag väl börjat att läsa i en bok, så läser jag ut den…….någon gång!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
3/4/18, 9:08 AM
#5

#4 Jag "får"inte börja på en ny förens den första är klar.

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
3/5/18, 12:31 AM
#6

#5. Om jag hade haft den regeln skulle knappt någonting bli läst här!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tokryck
3/6/18, 6:43 AM
#7

Jag tvingade mig själv förr men då tappade jag suget att läsa böcker. Numera är jag ibland lite för hård. För ett tag sedan gav jag upp med Hjärtlös av Marissa Meyer. Den hade säkert varit helt ok men den var för de yngre och det märktes. Jag blev stressad av att veta att det låg flera bra böcker och väntade på mig så jag gav upp efter runt 100 sidor. Ångrar det inte. Gav den till min 15-åriga systerdotter.

Livet är för kort och det finns för många bra böcker där ute för att jag ska vilja hänga kvar vid en som är dålig.

_DEADP00L
3/7/18, 3:25 PM
#8

Jag brukar oftast lägga ifrån mig den boken & börja någonting annat. En del gånger kan det vara så att jag bara inte "känt" någonting för karaktärerna eller så. Andra gånger kanske jag känner för att läsa något annat. Jag läser oftast böcker som jag känner för. De böcker som jag får av de författare som jag samarbetat med läser jag alltid, oavsett om de är bra eller dåliga eftersom jag måste skriva & filma en recension.

Torparmor
3/29/18, 8:39 AM
#9

Om jag tycker den är dålig eller tråkig brukar jag bläddra lite framåt och bakåt för att se om det blir bättre. Blir det inte det lägger jag undan den. Efter ett nytt misslyckat försök långt senare  ger jag bort den


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: