Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 447 ggr
Loris M
2018-07-01 08:03

Diskussion - Gröna fingrar sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den första juli och dags att diskutera månadens bok för juni, Gröna fingrar sökes.

Har du läst den? Vad tyckte du?

Jag fick aldrig tag i boken eftersom det var långa köer på den på biblioteket hos oss. Men det känns som att det är en bok värd att läsa så jag tänker göra det längre fram. Jag tänker stå kvar i den långa kön och vänta på den. 🙂

Annons:
Magi-cat
2018-07-01 15:35
#1

Jag har läst en bit i boken. Hittills gillar jag den inte något vidare. Inte alls. Faktiskt. I alla fall ingen feelgood, som jag trodde. Andra gillar den, så vi får väl se…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Torparmor
2018-07-02 11:01
#2

Jag gillar inte rapportstilen där man börjar med "bakgrunden" och det tar lång tid innan bokens egentliga handling startar. Jag tycker den var seg, och slutade läsa "rakt upp och ner" efter sid 65 Jag har hoppat lite här och där, men får försöka ge den en chans framöver när badvädret tar slut


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Loris M
2018-07-02 11:56
#3

#2 Jag förstår dig. En del böcker som, Huset vid sjön, var också av den typen och det tar tid innan den "tar fart". En del böcker är värda att ta sig igenom det lite trista i början, andra inte. 

Det är alltid lite lurigt med böcker som får bra recensioner. Då tror man och väntar på att det blir längre fram. Så var det för mig med "Ett litet liv". Jag tror att jag läste över hundra sidor innan jag tills lut gav upp.

Magi-cat
2018-07-02 18:23
#4

Den börjar bli lite bättre nu. Aningens humoristisk på sina ställen. Bara hon nu inte går tillbaka till den där misshandlande idioten.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2018-07-03 21:19
#5

Nu börjar jag förstå varför boken rekommenderas. Agnes är verkligen en personlighet. Och Leyla har tagit ett bra beslut, heja!…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tokryck
2018-07-08 21:58
#6

Det var ett tag sedan jag läste boken. Men jag tyckte den var bra. Agnes var en favorit för mig och ja ett mycket bra beslut av Leyla. Jag vill lite ha en fortsättning för att se om hon verkligen tog det beslutet men samtidigt känns det som att det kan falla platt med.

Annons:
Magi-cat
2018-07-09 07:04
#7

Har också funderat på att det är som upplagt för en fortsättning. Bra att Leyla planerade för ett självständigt liv nu och inte bums föll för någon ny…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: