Annons:
Etiketterboktipsrecensioner
Läst 922 ggr
Princesseen
2018-08-04 17:23

Boktips tack!

Jag gillar fantasy böcker som: • twiligt serien • hunger games • vampire academy • serien om Zoey redbird • Harry Potter • sagan om ringen Sen skulle jag gärna vilja ha tips på böcker som • fifty shades of grey men skulle klara mig utan alla erotiska delarna. Gillar romantik med lyckligt slut. •marian keyes - en förtjusande man (har jag bara börjat läsa och den verkar bra) Har försökt läsa ensamma hjärtan och herrelösa hundar - Lucy dillon för jag älskar hundar och andra djur men har inte riktigt fastnat för den. Tycker den är seg. Har ni några tips?

Annons:
Avah
2018-08-04 17:27
#1

Red queen

Loka03
2018-08-04 18:45
#2

Prova science fiction boken Blade Runner av Philp K Dick. Det är en bok från 60 talet som då handlar om en prisjägare som ska leta efter ett par androider som han ska döda. Jorden har blivit en ödslig plats. De flesta människor bor på andra planeter. Denna bok är väldigt relevant idag. Eftersom att det finns androider, jag tänker på utvecklad AI mm. Så den är riktig rekommenderad!❤

Are humans real?👽👽👽

Magi-cat
2018-08-04 19:27
#3

Kraften av Siri Pettersen. En trilogi.

Den unga eliten av Mari Lu.

Middagsmörker; Gryningsstjärna; Midnattsljus av Charlotte Cederlund


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
2018-08-06 08:29
#4

Mistborn Sista riket av Brandon Sanderson

Vindens namn av Patrick Rothfuss

Magi-cat
2018-08-06 08:36
#5

 Maria Turtschaninoffs bok om "Maresi" har kallats "feministisk fantasy".
Boken vann ett pris i Finland 2014.

Ungdomsbok som kan läsas av alla.

Andra böcker av samma författarinna:

 Arra (2008), Anaché (2012), Naondel (2016)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tokryck
2018-08-12 21:02
#6

Cirkeln. En svensk serie. The selection är som the batcheler (stavning på det?) fast bättre. Älskade den serien. Finns på svenska och som ljudbok.

Annons:
Magi-cat
2018-08-17 20:34
#7

Månskensvargen och Ormringen av Elvira Birgitta Holm.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

parsley
2018-08-27 12:41
#8

Gillar du Cirkeln-trilogin så har de författarna skrivit böcker var och en för sig också. Mats Strandberg har skrivit Färjan samt Hemmet. Sara Bergmark Elfgren har skrivit _Norra Latin.
_
'Färjan handlar om vad som händer när vampyrer kommer ombord på en Finlandsfärja.  En spökvarelse påverkar boende och personal i Hemmet.  I Norra Latin kommer en gymnasieklass med teaterinriktning  i kontakt med en spökhistoria där tidigare elever på skolan är inblandade.  Färjan och Hemmet räknas nog som vuxenböcker, men kan läsas av tonåringar också. Norra Latin är skriven för målgruppen unga vuxna, men kan läsas även om man är äldre.  Ska du välja en så tycker jag Norra Latin är den bästa. 

Har du läst Emma Hambergs böcker? De kanske kan vara värda att ta en titt på om du vill läsa feel-good-böcker. Hon har skrivit böckerna om Rosengädda + en del fristående böcker. 

Camilla Davidssons böcker. Under vintergatans alla stjärnor + ett par till. Det är möjligt att man bör vara i trettioårsåldern för att uppskatta dem, eftersom de handlar en del om karriär och den typen av livsval. 

Jojo Moyjes är det många som gillar om man vill läsa feel good. Jag har bara läst någon enstaka och de första böckerna som finns utgivna och översatta till svenska är betydligt sämre än de senare. Brudskeppet har jag läst, men jag tror inte det är idé att läsa de tidigare, om man inte har väldigt starka principer att man ska läsa allt en författare skrivit.

Kristin Hannah skriver spännande böcker med en del romantik i.

dessandahlen
2018-08-29 22:06
#9

Jag gillar Väktarna av Cecilia E Ajanovic ( det finns även en uppföljare som jag håller på att läsa nu. Den är så bra), sen rekommenderar jag The dark heroine av Abigail Gibbs. Superbra vampyrserie.

[RC1393]
2018-08-30 21:00
#10

Läser du på engelska så är ”Parasol Protectorate”-serien (soulless, changeless, blameless, heartless och timeless) av Gail Carriger riktigt bra. De innehåller humor, spänning och romans, samt varulvar, vampyrer och lite spöken.

Upp till toppen
Annons: