Annons:
Etikettallmänna-frågor
Läst 596 ggr
Rosen82
8/5/18, 7:17 PM

Kostnad?

På min vind har jag böcker från mamma var ung född 58 och jag har en del ungdomsböcker från 60-70 talet som jag skulle försöka sälja på en loppis för några år sedan. Fungerar på att lägga ut på Facebook men undrar vad man kan ta för en bok?

Annons:
Magi-cat
8/5/18, 8:30 PM
#1

Bokpriser kan vara väldigt olika, beroende på vad det är för bok och vilken efterfrågan det är.

Du kan t.ex. titta in på Bokbörsen. se som säljer begagnat och se hur priserna ligger. Där  tillkommer frakt på 55:- och en viss summa till Bokbörsen ingår i priset.

På second hand brukar man få begagnade böcker för 10 - 20 kronor.

Är det en ovanlig och eftertraktad bok blir priserna högre, t.ex. för en första utgåva. (Eller en tidig Astrid Lindgren.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

BrittaD
8/6/18, 8:05 AM
#2

Rent allmänt kan jag säga att halvgamla böcker är värdelösa på bokmarknaden. Särskilt ungdomsböcker. Men försöka duger!

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Tarotstollan
8/7/18, 3:58 AM
#3

Ok, jag är en bok nörd men varför vill du sälja din mammas böcker?
Just nu kanske du inte uppskattar dem men när du blir äldre kommer du säkert att ångra  att du sålde dem.
Jag har ett fåtal böcker som tillhör min mamma som hon fick när hon var ung och jag skulle aldrig sälja dem, inte ens för 1000 Kr styck eller mer!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vendelay
8/7/18, 7:46 PM
#4

Jag har stått på mååååånga loppisar under åren och vi har alltid sålt pocketböcker för 1 kr styck. Har främst varit relativt nya och absolut inte tummade böcker men ingen köper. Äldre böcker, t.ex. mammas hästböcker (ungdomsböcker), har inte heller gått att sälja.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Emo
9/1/18, 9:11 AM
#5

Min son och jag var på loppmarknad och när den öppnade köpte vi en massa bra böcker för 5 kronor styck men fick mängdrabatt för att vi köpte så många. Strax innan loppmarknaden stängde kostade böckerna (och filmerna) 10 kronor kassen, med mängdrabatt om man köpte många.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Gronstedt
10/1/18, 7:49 AM
#6

#0: Har du något av Logan Forster i gömmorna?

Annons:
Upp till toppen
Annons: