Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 644 ggr
Loris M
8/17/18, 2:21 PM

Nominera månadens bok för september!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att nominera månadens bok för september. Vad vill du läsa? 🙂

Som vanligt, skriv titel, författare och länka till någon sida så vi kan läsa om bokens innehåll.

Annons:
Magi-cat
8/17/18, 4:49 PM
#1

"Den underjordiska järnvägen", Colson Whitehead.

"Den underjordiska järnvägen har hyllats som en historisk roman som äger sällsynt relevans för vår tid. I verkligheten blev "den underjordiska järnvägen" benämningen på det nätverk av frivilliga som hjälpte slavar att fly från söder till norr, men i Colson Whiteheads roman är järnvägen en konkret underjordisk flyktväg som tar Cora till olika delar av USA i jakten på ett värdigt liv."

https://www.bokus.com/bok/9789100171100/den-underjordiska-jarnvagen/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
8/18/18, 3:09 AM
#2

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tokryck
8/18/18, 7:38 AM
Tokryck
8/18/18, 8:40 AM
#4

Kom på en till jag gärna vill läsa. Pojken i randig pyjamas av John Boyne: https://www.adlibris.com/se/bok/pojken-i-randig-pyjamas-9789176890141

Magi-cat
8/18/18, 8:42 AM
#5

#4 Den har jag läst, bra bok!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
8/18/18, 9:19 AM
#6

Åh vad många bra titlar! 👍Kul! Tack! 

#2 Roxane Gay har vi haft tidigare (I vilt tillstånd) och den var verkligen jättebra. Hunger verkar vara lite annorlunda och självbiografisk, men intressant.

Annons:
Loris M
8/18/18, 9:39 AM
#7

…. fortsätter lite OT….  sorry. 

Nu förstår jag lite bättre hur Roxane kunde skriva så ingående och detaljrikt om våldtäkter i I vilt tillstånd, hon har ju själv utsatts. Jag kommer ihåg att boken var så jobbig att läsa att jag ibland var tvungen att lägga ifrån mig den för jag klarade inte av att läsa om alla hemskheter.

Tarotstollan
8/18/18, 9:42 AM
#8

Jag vill inte vara petig men är inte reglerna " ett bok förslag per medlem"?

Tycker också förslagen är bra och spännande varje månad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
8/18/18, 10:33 AM
#9

#8 Tack för att du påpekar det, för jag märker att jag helt hade glömt bort det. Nu var jag tvungen att gå tillbaka och läsa regler och ja, det är en bok per person som gäller. 

#3 #4 Tokryck,

Med tanke på det jag precis skrev måste jag be dig välja en bok som du vill nominera. De andra kan du ju spara till nästa månad. Ibland händer det att det kommer in väldigt få förslag och då är det bra att det finns böcker som redan föreslagits.

Tokryck
8/18/18, 3:37 PM
#10

Sorry jag tänkte mer att det är så få som nominerar och det var ingen som reagerade förra månaden. Jag kan inte ta bort inläggen men någon som kan får gärna ta bort dem eller så bortser ni bara från dem.

Tokryck
8/18/18, 3:44 PM
#11

Avien är den jag nominerar.

Loris M
8/18/18, 5:04 PM
#12

#10 Det är ingen fara, det är mest mitt fel om vi nu ska vara såna för jag hade lite dålig koll på regler som jag själv hittat på. 🤪 Ja, det har varit lite dåligt med förslag och jag antar att jag blev glad över att det var så många bra förslag att jag inte alls tänkte på regler.

Jag låter det stå kvar så bortser jag från de andra när jag skapar röstningstråd.

BrittaD
8/19/18, 7:55 PM
#13

Då nominerar jag Pojken i randig pyjamas = #4 ovan.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
Magi-cat
8/19/18, 8:09 PM
#14

Nu blir det svårt att välja. 🤪


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
8/19/18, 9:45 PM
#15

Kul, då får vi fundera extra hårt innan vi röstar.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: