Annons:
Etiketterboktipsrecensioner
Läst 705 ggr
Tokryck
2018-09-06 17:06

Bra fantasyböcker

Jag skulle vilja ha och även ge tips på bra fantasyböcker. Kanske kan ni tipsa mig i denna tråd? Mina favoriter inom fantasy är Kristin Cashores trilogi om De utvalda. En annan serie jag gillar är Ceremonin av Kiera Cass. Inte att glömma Wonder woman - warbringer av Leigh bardugo. Bland de svenska författarna: Har nyligen läst Charlotte Cederlunds trilogi om Idjärvi. Mycket bra även om den riktade sig mot lite yngre barn. Älskade Avien av Maria Wälsäter. Hade hoppats på den som månaden bok i september. Gillade också Drakviskaren av Lovisa Wistrand. Lyssnar på andra delen, Demonviskaren just nu. Har ni några favoriter i fantasyvärlden?

Annons:
Calcifer
2018-09-06 17:22
#1

Isse, Son av Celemandaro är en trilogi jag älskar.

Även Den Röda Draken av Jane Yolen, är första boken i en trilogi. HELT fantastisk.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tokryck
2018-09-07 21:06
#3

#2 jo tack jag har själv skrivit i den tråden men den är dels mycket mer yngre ungdomsinriktad, inte äldre och uppåt som jag är intresserad av och så har jag läst de flesta. Dessutom vampyrer. Inte min smak. #1 tack! De verkar vara för de lite yngre men jag ska spara dem till när dottern blir äldre och läsa med henne. Den ena verkar inte gå att få tag i dock.

Beccanorthstar
2018-10-10 15:22
#4

Spejarens lärling/ Rangers apprentice är (vad jag tycker) en jättebra bokserie. Ganska många böcker så man kommer inte riktigt ihåg vad som hände i första boken när man är på sista. Men annars väldig trevlig att läsa. Jag tycker den är för ungdomar/ yngre ungdomar men går självklart bra att läsa även som vuxen.

“A real woman is one who can fight”
-okänd

Upp till toppen
Annons: