Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 532 ggr
Loris M
2019-02-18 20:37

Nominera månadens bok för mars!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det blivit dags att nominera boken för nästa månad. Vilken bok vill du nominera och läsa under mars månad? 

Som vanligt skriv titel, författare och länka gärna till någon sida och/eller skriv kort vad boken handlar om. Ett förslag per person gäller.

Annons:
Tokryck
2019-02-20 11:31
#1

En farofylld överfart av Rachel Rhys

Länk till Bokus om boken.

Tarotstollan
2019-02-21 00:48
#2

Jag nominerar samma bok igen som förra månaden.

Titel: På andra sidan förlåtelsen.
Författare: Thordis Elva och Tom Stranger.

https://www.adlibris.com/se/bok/pa-andra-sidan-forlatelsen-en-sann-historia-9789175037837

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2019-02-22 18:09
#3

Merete Mazzarella: Alma; en roman.

"Alma. En roman

Jag skulle kunna hoppa ner från balkongen , tänker Alma på badhotellet i Saltsjöbaden. Hon är inte där för att bada, utan för att hon är gammal och sjuk. För länge sedan, på 1890-talet som ung studentska i Helsingfors, kallades hon Söderskälm av sina kamrater, de gamla kvinnliga. Hon som ingenting såg ut men som alltid hade ett rappt svar på tungan. Alma handlar om en ung flicka i en stor syskonskara som blir Finlands första kvinnliga professor. Hon blir också en enastående produktiv och populär författare och omger sig med en färgstark umgängeskrets. Bland vännerna finns Mauritz Stiller, prins Wilhelm, Hjalmar och Stina Bergman. Sköterskorna på badhotellet har ett kall och Alma undrar om också hon hade ett kall. Den mest brännande frågan är om det hade gått att kombinera med äktenskap och familj. Kärlek har inte saknats i hennes liv, men den har alltid varit villkorad och hon har för det mesta varit den andra kvinnan. 

Alma Söderhjelm var dotter, syster, universitetslärare, vän och älskarinna. På glasklar prosa frammanar Merete Mazzarella den Alma hon alltid känt som sin. "

https://www.adlibris.com/se/bok/alma-en-roman-9789515244185


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2019-02-22 21:41
#4

#3. Verkar vara så ny, så den finns inte ens med på inköpslistan till våra bibliotek.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

BrittaD
2019-02-23 15:20
#5

#4 Den är inte så ny. På mitt bibliotek står 4 ex inne och har inga reservationer😮

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Magi-cat
2019-02-23 16:08
#6

Den är från 2018, så rätt så ny är den. Tänkte inte på det…🤫

I mitt distrikt finns den inne på 6 bibliotek, så du verkar haft otur, Tarotstollan. 

Det går ju förstås att be att få fjärrlåna…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
BrittaD
2019-02-23 17:55
#7

#4

… eller be dem köpa den. 🎁

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Magi-cat
2019-02-23 18:27
#8

#7 Ännu bättre förstås! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2019-02-23 23:28
#9

Gjorde en ny sökning idag och då fanns den!🙂
Fattar inte vad som hände igår, för jag sökte om och om igen på alla möjliga sätt och ingenting poppade upp…..
Nåväl, den finns men utlånad till mitten av mars. Så som vanligt får man vänta….😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2019-02-24 08:21
#10

#9 Så var det för mig med. 😃 Igår sökte jag på titel och då "fanns den inte" på vårt bibliotek. Nyss sökte jag på författare och då fanns det helt plötsligt tre exemplar. 🙂

Upp till toppen
Annons: