Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 386 ggr
Loris M
9/1/19, 7:30 AM

Diskussion - Konsten att höra hjärtslag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas att någon mer än jag läst boken. 🙂

Det finns saker som jag både gillar och ogillar med boken men något som tilltalar mig är att det börjar spännande. Jag tycker om böcker som direkt fångar mitt intresse och så var det här. Julia vill leta efter sin försvunna pappa. Jag trodde faktiskt att det skulle handla mer om Julia så det var oväntat att hon skulle bli en helt perifär karaktär.

Den här kulturen och sättet att leva sitt liv känns så främmande och det kanske är därför som det retat mig så mycket, att andra  fick så mycket inflytande över Tin Wins öde, att han inte hade mandat att bestämma över sitt liv.

Sedan tycker jag, även om jag kan tycka att det är en vacker kärlekshistoria, så är den samtidigt överdriven och på något sätt inhuman. De fick aldrig varandra men ägnade hela livet åt att tänka på att återförenas. Det verkar som att  de inte levt utan bara väntat på återföreningen och de fick bara några timmar tillsammans innan båda dog.

Men jag vill gärna höra vad ni tycker. 🙂

Återkommer med fler tankar…

Annons:
Tokryck
9/4/19, 7:52 PM
#1

Jag läste inte vad du skrev nu för jag sla börja lyssna på den nu. Haft en 40 timmar lång bok som jag ville lyssna klart på först och den tog sin lilla tid 😂. Men nu är den klar så jag återkommer under veckan!

Loris M
9/4/19, 8:07 PM
#2

#1 Kul! 👍 Då skriver jag inget mer nu. 🙂

Tokryck
9/4/19, 8:23 PM
#3

Inser nu att jag har läst den! Jag gillade boken. Attans. Det var länge sedan men jag känner inte för att läsa om den. Jag minns en varm känsla för boken. Sorg för att de inte fick mer tid men glädje över att de faktiskt fann varandra.

Upp till toppen
Annons: