Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 501 ggr
Loris M
2019-10-18 07:22

Nominera månadens bok för november!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att nominera månadens bok och som vanligt är det ett förslag per person som gäller. Skriv titel, författare och länka gärna till boken och/eller skriv en kort motivering varför du tycker att vi ska läsa just den boken.

Tänk på att det går jättebra att nominera böcker som nominerats tidigare, om det skulle vara så att ni inte kan komma på någon bok just nu.

Annons:
Loris M
2019-10-18 18:46
#1

Jag nominerar Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman.

Den verkar vara humoristisk, lättsam men beskriver också vardagen och allt det bjuder på. 

"Det är dit mormor tar med Elsa när Elsas föräldrar skiljer sig och när Elsa blir slagen i skolan för att hon inte är som alla andra sjuåringar. Miamas är deras frizon, tills mormor en dag blir sjuk och får veta att hon är döende. Som ett sista äventyr ger hon då Elsa en serie brev, där mormor ber sina grannar om ursäkt. De leder Elsa till en trappuppgång fylld av militanta bostadsrättsivrare, fanatiska kaffedrickare, kamphundar, monster, fyllon och helt vanliga kärringar. Men de blir också upptakten på en historia där ett barn försöker lära sig acceptera att alla man älskar ska dö, och där hon bit för bit får veta sanningen om både kungariket Miamas och sin mormor"

Länk till beskrivning av handlingen.

vendelay
2019-10-20 21:15
#2

Flickvänsmaterial av Yrsa Walldén

Jag har redan läst den, men det är bland de bästa böckerna jag någonsin läst.

Handlar om Roxy & Eva som är bästa vänner, och denna sommar ska de få Roxy att bli kär. De fixar en massa tinderdejtar med (värdelösa) snubbar innan Eva ska resa bort, och under tiden hon är borta blir Roxy kär. Fast inte i en snubbe.

Är så välskrivet och jag kände alla känslorna. Om sin första kärlek, om att bryta normer, om att ha en allra bästa vän osv. Helt fantastisk bok. Här kan ni läsa mer:
https://biblioteket.stockholm.se/titel/1125243

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tarotstollan
2019-10-20 23:14
#3

Titel: Strömkantring.
Författare: Olov Svedelid.
https://www.adlibris.com/se/e-bok/stromkantring-9789137147673

En bok jag velat läsa länge men tyvärr glömt bort både titel och författare på men fick hjälp och tips om den för några veckor sedan.
Den är verkligen aktuell fortfarande.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Torparmor
2019-10-23 13:29
#5

Tarotstollan du hann först

Då nominerar jag                                                                                                                                        Titel:  Snöfall över strandcafeét                                                                                           Författare:   Lucy Diamond

https://www.bokus.com/bok/9789177710981/snofall-over-strandcafeet/


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Tarotstollan
2019-10-23 21:28
#6

#5. Ja, jag blev så glad när du nämnde den boken innan, att jag inte ville glömma bort den igen.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Magi-cat
2019-10-23 21:53
#7

Vilken massa bra förslag! 🌺 Vad man än väljer kan det inte bli fel. 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2019-10-24 07:10
#8

Verkligen!🙂 Tack alla! 🌺

Jag får skapa en röstningstråd senare idag. På väg till jobbet nu.

Upp till toppen
Annons: