Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 377 ggr
Loris M
11/1/19, 8:00 AM

Diskussion - Sommaren hon aldrig glömde!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu går det bra att diskutera Sommaren hon aldrig glömde och jag hoppas att det är fler än jag som läst boken.🙂

Vad har ni får intryck? Gillade ni boken och vad mer exakt tyckte ni om? 

Jag gillade den och tycker att författaren beskriver skickligt de tre kvinnornas öde, speciellt Chloes. Hur kärlek sällan är okomplicerad och att även den starkaste och renaste kärleken kan ibland upplevas krävande och förpliktigande. 

Jag tyckte om hur hon byggde upp handlingen och att hon berättade om Maddy och Chloe, en i taget. När dramatiken tätnade ju närmare slutet vi kom, blev kapitlen allt kortare och avslutades när det var som mest spännande. Då kunde jag inte sluta läsa. Jag gillade det.

Annons:
Tokryck
11/11/19, 7:41 AM
#1

Jag började lyssna på denna men kom aldrig riktigt in i den. Jag ska försöka fortsätta som e-bok efter november-boken så får vi se om männen i boken inte fullt påverkar mig lika mycket.

Magi-cat
12/5/20, 5:12 PM
#2

Jag missade visst den här boken men har läst den nu och kommenterade i en annan tråd. 🙂📚

#64

Jättebra bok!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
12/5/20, 5:21 PM
#3

#2: Länken funkar inte för mig.

Det var inte många som läst den här boken ser jag nu. Jag gillade den som sagt, väldigt mycket. 😊 Men ingen bok att mysa till som du skrev i den andra tråden, men man blir verkligen engagerad i kvinnornas öde och undrar hur det kommer att gå.

Magi-cat
12/5/20, 5:47 PM
#4

#3 Det funkar visst inte längre att göra länkar på det viset. Nåja, jag lägger in här också vad jag skrev i den andra tråden, så hoppas vi att fler läser denna mycket givande bok! 🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
12/5/20, 5:50 PM
#5

Det är ingen myspys-bok även om den är placerad i feelgood-hyllan.
Men den är otroligt intressant och skickligt skriven och vi får följa två kvinnor, en i nutid och en som var ung vid krigets början och hur deras liv vävs samman.

Det är mycket väl beskrivet och lärorikt hur en psykopat till man kan ta över en kvinnas liv, i bästa välmening, de ska bli så lyckliga, för alltid, hon ska inte behöva arbeta, hon har det så bra, hon får allt hon behöver utan att anstränga sig - bara vara söt, rar, till lags, säga rätt saker vid alla tillfällen …

Så småningom om lyckas Chloe slita sig loss tack vare bekantskapen med den äldre kvinnan och vi får ett hoppfullt avslut.

Mycket läsvärd! Och spännande. Man kan knappt slita sig.

Tillägg:

Precis som i boken om potatisskalspajssällskapet så hamnar vi här i tiden alldeles när kriget bröt ut och vi får ta del av hur människor reagerade, tänkte, garderade sig, kämpade, var rädda, tog hand om allt och alla och mycket mer!

Episoden med flygaren som störtade och aldrig mer ville flyga var väldigt gripande. Även det slutade lyckligt, till slut.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
12/5/20, 5:52 PM
#6

#5: Nu minns jag inte ens flygaren. Det var ett tag sen. Hur slutade det?

Annons:
Upp till toppen
Annons: