Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 349 ggr
Loris M
2020-02-19 07:37

Nominera månadens bok för mars!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att nominera mars-boken. Vad vill du läsa?

Skriv titel, författare och länka gärna till någon sida där vi kan läsa om handlingen. Ett förslag per person.

Annons:
Magi-cat
2020-02-19 08:41
#2

#1 Den har jag läst, mycket intressant, kan rekommenderas! 🙂👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2020-02-19 09:12
#3

👍

Tarotstollan
2020-02-19 22:56
#4

Titel: Bobby Love.
Författare: Marina Nilsson.

https://www.bokus.com/bok/9789100178635/bobby-love/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2020-02-21 08:04
#5

"Rebellkirurgen"av Erich Erichsen.

"»Rebellkirurgen« är också ett exempel på vad grundlig förståelse för och kunskap om principer i kombination med ett högst innovativt sinne kan åstadkomma. Ett exempel på detta är frakturbehandling med cykelekrar och gips, eller hemtillverkade skruvar för extern fixation av frakturer. Principerna är samma som i högresursländer, men elegant anpassade till de förutsättningar som finns i lågresursländer. Begåvat.

Det är förståeligt, men lite irrelevant, med alla jämförelser mellan den sjukvård författaren bedriver i Sverige och Norge respektive i Afrika. Förståeligt med tanke på att författaren i hela sitt yrkesliv har växlat mellan dessa arenor, irrelevant med tanke på att förutsättningar, förväntningar och resultat är så olika att jämförelser bara blir märkliga.

»Rebellkirurgen« är en högst läsvärd bok. Den kan läsas på flera olika sätt: dels som en fascinerande berättelse om en läkargärning utöver det vanliga, men också som en bok att reflektera över. Finns några av svaren på västvärldens upplevda sjukvårdskris i det Erik Erichsen har att berätta?"

http://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Kultur/recensioner/2019/01/En-lakargarning-utover-det-vanliga/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: