Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 299 ggr
Loris M
3/17/20, 6:56 PM

Nominera månadens bok för april!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tiden går! Det är redan dags att nominera nästa månads bok. Vad vill ni läsa?

Som vanligt, skriv titel, författare och länka gärna till boken så vi kan läsa mer om det. En nominering per person.

Annons:
BrittaD
3/20/20, 3:59 PM
#1

Så här i coronans tid tycker jag det skulle passa att läsa

Kärlek i kolerans tid av Gabriel García Márquez.

https://www.bokus.com/bok/9789179130121/karlek-i-kolerans-tid/

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

BrittaD
3/20/20, 4:03 PM
#2

Så här ser mitt gamla slitna originalexemplar ut

Bilden kan innehålla: text där det står ”Gabriel Garcia Márquez El amor en los tiempos del cólera”

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Loris M
3/20/20, 5:30 PM
#3

#1 Det var ett passande förslag.😃👍

Loris M
3/20/20, 5:31 PM
#4

Jag nominerar: 

Och eken står där än av Sofia Lundberg

"En gripande roman om saknad, skuld och stark vänskap - men också om att hitta tillbaka till sig själv efter en destruktiv relation. Esther har tappat fotfästet efter en svår skilsmässa och helgerna utan sonen Adrian är plågsamt ensamma. Varannan lördag promenerar hon till en gammal ek på en äng vid vattnet. En dag möter hon Rut där, en äldre dam med fantastisk förmåga att fokusera på det vackra i livet. Rut minns sin ungdom ….."

https://www.bokus.com/bok/9789137152394/och-eken-star-dar-an/?gclid=Cj0KCQjw09HzBRDrARIsAG60GP_5r2Om2zUPK83b93eMghrl9b7Z2_15iQId4cSTkG8UR8BLZLFwtjQaApHxEALw_wcB

Magi-cat
3/20/20, 9:48 PM
#5

#1 Jag var också lite frestad att komma med något förslag typiskt för tiden. 😃 (Således tycks en del bibliotek skylta med Pesten och liknande böcker…🤓)

Återkommer med (annat) förslag …😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

BrittaD
3/21/20, 11:41 AM
#6

Både Pesten och Som pesten är mycket läsvärda! I alla lägen 📖 men jag har ju redan nominerat en bok.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Annons:
Tarotstollan
3/22/20, 12:31 AM
#7

Jag nominerar samma bok som förra månaden!
Orkar inte läsa tunga och dystra böcker nu, jag vill ha något som piggar upp och gör att jag glömmer verkligheten utanför dörren!🤐

Titel: Bobby Love.
Författare: Marina Nilsson.

https://www.bokus.com/bok/9789100178635/bobby-love/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
3/29/20, 4:16 AM
#9

Ser att det lär nog bli svårt för mig att få tag i någon av de andra böckerna som blivit nominerade. Kö på Eken och Koleran finns endast ett exempel som är utlånat just nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
3/29/20, 8:48 AM
#10

Trist Tarotstollan! Då kanske du kan passa på att läsa någon av månadens böcker som du tidigare missat?

Hos mig är de också utlånade men det är ingen står står i kö.

Tarotstollan
3/30/20, 1:57 AM
#11

Tja, i vilket fall som helst så måste jag då till bibban, får se hur det blir. Jag har tusentals med egna böcker hemma att läsa ändå.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: