Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 141 ggr
Loris M
9/1/20, 7:30 AM

Diskussion - Molly och jag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter två månaders väntan är det äntligen dags att diskutera Molly. 🙂🐶

Har ni läst boken? Vad tyckte ni?

Annons:
Tarotstollan
9/2/20, 12:40 AM
#1

Jag håller på med den!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/10/20, 12:16 AM
#2

En bok som jag gillade att läsa!

Både spännande och ledsamma berättelser.

Alla som älskar djur och har egna kan nog förstå den fasa dessa ägare går igenom när deras husdjur försvunnit och inte vet om de fortfarande lever eller är borta för alltid.

Hemskt när Molly blev ormbiten och läsa om hur allvarligt det blev.

Vet inte om jag skulle kalla denna boken en "må bra" bok, då det är på riktigt och mycket är ledsamt men ändå är jag så glad att det finns folk som Colin Butcher och hundar som Molly! 🧡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

  • Redigerat 9/10/20, 12:17 AM av Tarotstollan
Magi-cat
9/14/20, 9:18 PM
#3

Jag gillade också att läsa den, eftersom den handlar om att värna om djur och att söka efter och hitta bortkomna katter!

Historien om den kloka och väldigt speciella hunden Molly och hennes väg för att bli en fantastisk sökhund var både rörande och fascinerande och man blir verkligen imponerad och lite rörd, både över de engagerade människorna som gav all sin kunskap och engagemang och av Molly som hade haft det svårt men fick och fyllde en viktig uppgift!

Jag hade däremot lite svårt ibland för författarens person- och situationsbeskrivning när det inte gällde djur, men jag förstår att man blir lite luttrad som gammal polis.

När Colin Butcher skrev om sin fästmö lät hon så väldigt olika honom, så man undrade vart det skulle ta vägen mot slutet. Men Molly charmade henne också och de fann varandra, så allt slutade väl.

Hoppas Molly får ett långt och lyckligt liv. 💓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: