Bokcirkel iFokus

Bokcirkel

Etikettinfo-från-admin
Läst 92 ggr
Loris M
2

Påminnelse om december/januari - boken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni kanske har lagt märke till att det blev ingen nominering denna månad. Det beror på att vi bestämde förra året att det blir ingen nominering i december och att vi läser samma bok under december och januari. Det kan du läsa om här om du vill veta varför. Med andra ord, vi läser Nattexpressen även under nästa månad och jag startar en diskussionstråd först den 1 februari.

Men det är också så att vid omröstning i oktober fick två böcker lika många röster och därför blev den första boken novemberbok och den andra decemberbok.

Glöm inte att ta en titt på böcker vi redan haft som månadens böcker. Under de fyra år som sajten funnits har vi tillsammans läst och diskuterat 51 bok. Kanske har du läst någon av dem? Gå gärna in i diskussionstråden och skriv vad du tyckte om den! Alltid kul att väcka till en gammal bokdiskussionstråd. Själv läser jag oktoberboken Allt jag fått lära mig just nu för jag hann inte med den tidigare. 🙂

Till slut, TACK för det här året! 🌸💝

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Magi-cat
2

Bra idé att gå igenom de böcker vi haft uppe till diskussion förut!

Tack själv för att du driver den här sajten! 📚🤩💝

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
1

🙂🌸💝

BrittaD
1

Tyvärr har biblioteket nu stängt. Jag hade ju tänkt beställa Nattexpressen men nu hann jag inte. Äsch, få se hur länge det bli stängt. 24 januari preliminärt.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Loris M
1

#3: Har de ingen tjänst som på många bibliotek att man kan beställa och hämta boken vid entrén? Så är det hos oss.

BrittaD
1

#4: Jo, så har jag gjort under hela pandemin, men nu vet man ju inte när biblioteket är bemannat, inga öppettider, men så klart kan man försöka ringa och komma överens om en hämttid.

haflingerforum.nu

Loris M
0

#5: Ok, då förstår jag. Såg nu att hos oss öppnar de i början av januari.

Tarotstollan
0

Om jag tolkat tabellen rätt så skall de öppna igen den 25 januari men det kan ju ändra sig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Torparmor
0

Hos oss kan man inte längre gå in i lokalerna, men hämta och lämna utanför.
Själva biblioteket är bara stängt för besökare.

Jag har utnyttjat digital beställning hela tiden och ska hämta några beställda böcker på måndag. Vårt lilla bibliotek har fungerat perfekt under hela pandemin

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

BrittaD
1

Och mitt bibliotek har öppnat igen, så jag har kunnat reservera den - hämtar den utanför 🙂

haflingerforum.nu