Bokcirkel iFokus

Bokcirkel

Etikettinfo-från-admin
Läst 105 ggr
Loris M
2024-11-24 16:35
2

Info om månandens böcker framöver

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har bestämt mig för att pausa nomineringar och röstningar av månandes böcker. Anledningen är att det är inte många som röstar/läser/diskuterar och att jag själv gör det allt mer sällan. Jag vet inte varför, men det känns som att tiden aldrig räcker till.

Jag tänker att vi hittills har röstat fram och diskuterat nästan 100 månadens böcker och ni som vill läsa och diskutera, kan bara gå till listan med månandes böcker och välja en bok att läsa och diskutera. I varje inlägg finns länk till diskussionstråden. Det vore kul att väcka liv i gamla trådar och fortsätta diskutera. Som ni vet, har vi inga regler om hur och vad man ska diskutera, utan det är mer våra egna intryck och saker vi vill dela med oss.

Jag vet inte hur lång pausen blir, det visar sig. 🙂 Jag vill passa på att att tacka er alla som läst, röstat, diskuterat, skrivit på sajten. ❤️😍🌸 Tillsammans har vi som sagt läst en hel del bra böcker. I skrivande stund har jag "Färskt vatten till blommorna" (som var månandens bok nyligen) fortfarande på mitt nattduksbord och har för avsikt att läsa den. 🙂

Tack och ha en fin söndagkväll! 🌸

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Magi-cat
2024-11-24 16:55
4

Bra idé, Loris. ❤ Förstår att det känns som lite fruktlöst att lägga ner energi när det är så pass lite gensvar. Tack för att du fortsätter i alla fall med det här fina forumet och att vi kan fortsätta diskutera böcker, fast på ett lite annat sätt.
Det är så viktigt med böcker!
Så - tack till dig, Loris! ❤💐📚

Vi andra kan ju också lägga upp trådar om bra böcker vi läser och vill prata om.

"Färskt vatten …" har jag läst. Ska bli intressant att läsa vad du/ni tycker. 🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2024-11-24 17:44
2

Tack snälla Magi-cat! ❤️

Och absolut kan ni lägga upp trådar och diskutera, för precis som du skriver, läsa är viktigt. Och roligt. 🙂

Tarotstollan
2024-11-24 21:00
2

Lite ledsamt men jag förstår dig.
Nu kanske jag kan komma i kapp mig lite med alla de böcker vi haft på förslag och även den vinnande boken att hinna läsa och skriva recensioner på dem.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2024-11-25 06:25
2

#3: Ja, den tanken slog mig också. Nu finns det en chans att hinna ikapp. 😁

Magi-cat
2024-11-25 07:19
1

Då kör vi på det! Vi läser alla böcker som redan finns som månadens bok eller på förslag och skriver vad vi tycker och tänker om dem! 🙂🤗💚

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2024-11-25 08:06 av Magi-cat
Loris M
2024-11-25 09:27
1

Det blir jättebra. 🤗😍