Bokcirkel iFokus

Bokcirkel

Läst 88 ggr
Tant Grön
5

Diana Gabaldon

Vill bara tipsa er som läst hennes serie Främlingen, att hennes senaste bok kommer snart ut på svenska. En svärm av tusen bin heter den. Kolla om den är under inköp på ert bibliotek. Jag ställde mig i kö idag och står först i kön.

Lona
3

Åh, tack för tipset! Tyvärr tycker jag att de senaste böckerna har tappat lite vad gäller handlingen men så är det ju ofta med längre serier. Men sluta läsa den går ju inte! 😀
Senaste säsongen av Outlander kommer på Viaplay nu under våren, rejält försenad på grund av covid.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

ajanki
3

Jag tycker den nya är väldigt bra! Har läst den på engelska.
Ni har nåt att se fram mot 😃

Magi-cat
1

#0 Hej Tant Grön! 💚🌷
Tack så mycket för tipset! Ska genast titta på den och reservera!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lona
1

#2: Det låter lovande! 👍
Jag började läsa serien på svenska, det blir lite haltande om man byter mitt i tycker jag så jag får väl vänta tills översättningen kommer.
Däremot har jag läst en del av de andra böckerna (om lord John) på engelska så egentligen hade jag väl lika gärna kunnat byta…

Tant Grön
1

Har läst den nu och det var nog hennes sämsta. Hände nästan ingenting utom ett par överdrivet dramatiska händelser mot slutet. Glad att jag lånade den på biblioteket och inte betalade för den. Hoppas del två blir bättre.

Tarotstollan
1

Jag har de första serierna men har inte läst någon av dem. Inte ens sett serien på tv då jag missade från början att de byggde på böckerna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
0

#5: Äsch, då! Så synd när en serie börjar bra och sedan tappar efterhand. Tror att min "svärmor" har den på svenska, får väl låna den av henne.