Nominera månadens bok för december!
Hjälp!! skrek jag för mig själv när jag skulle skriva in månad i rubrikraden ovan, när jag insåg att det är december snart. 😄🥴 Hur kan det vara december redan?! 😮
Hur som, dags att nominera. Vad vill du läsa årets sista månad? Observera att det p.g.a. helger och ledighet inte kommer att bli någon nominering i december. Boken vi väljer nu är både december- och januariboken.
Jag nominera en bok som redan nominerats tidigare en gång:
Där kräftorna sjunger av Delia Owens
Just nu går filmen med samma titel på bio och den baseras ju på den här boken, så jag tyckte att det passade att läsa den nu. 😊
"En oförglömlig berättelse om naturens krafter och ensamhetens pris. Kya Clark lever ensam och i samspel med naturen utanför en liten stad vid North Carolinas kust. Byborna kallar henne ”Träskflickan” och har i många år spridit elaka rykten om henne. När en stilig quarterback hittas död i våtmarken blir hon därför omedelbart misstänkt och en mordutredning inleds. Men Kya är långt ifrån den obildade enstöring som alla tror, och snart uppdagas sanningen om hennes liv. ”Där kräftorna sjunger” var den mest säljande boken i USA 2019 och har blivit en internationell fenomentitel som älskas av läsare över hela världen."
https://www.adlibris.com/se/bok/dar-kraftorna-sjunger-9789137154831
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Hade en bok att nominera men väntar med den då. Denna har jag redan 😊
"I'm too old for this shit."
Tiden går försvinnande snabbt! 🙂
Ovanstående är en bok jag verkligen ska läsa (och borde ha gjort för länge sedan). 🙂
Föreslår ändå en bok så vi ska ha något att välja bland när vi röstar och det blir då … Lumpänglar! Av Annika Åman.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Glömde nominera. Jaja, det kommer väl flera månader.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3: Det gör det. Januari kommer. 😀
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi