Månadens bok

Diskussion - Krutgummor på krigsstigen

2018-11-01 09:19 #0 av: Loris M

Dags att diskutera månadens bok. Har du läst den? Vad tyckte du?

Jag har inte hunnit med tyvärr då den var utlånad hela tiden och det var många andra före mig i kön. Men det verkar vara en rolig bok. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-11-01 10:27 #1 av: Tarotstollan

Har tyvärr inte kunnat läsa den, då det fortfarande är 2 i kö på den och ingen av böckerna skall vara tillbaka förrän i mitten av november.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-11-01 17:08 #2 av: Magi-cat

Håller på och läser den. Krutgummornas datafraktion "Virala fredsgruppen" håller just på att lära sig hacka. SkrattarDe ska byta ut krigshets mot kärlek och vänskap och maktgalna politiker som trumpetar ut våldsbudskap ska få orden ersatta med ljud från typ kväkande grodor, bräkande får och måsskrik. De som bara ljuger lite grann får låta som kvittrande fåglar istället. 

Hur ska detta gå? Gapskrattar

Hjärta "Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den." (Tage D.)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-11-01 23:44 #3 av: Tarotstollan

Den låter kul!Skrattar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2018-11-02 07:31 #4 av: Magi-cat

Den är kul, jag fnissar ofta. Skrattar

Hjärta "Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den." (Tage D.)

Anmäl
2018-11-03 17:52 #5 av: Tant Grön

Har läst den och tror att den skulle göra sig ännu bättre som film. Kan se det framför mig, t.ex. skeletten i häktet. Med rätt skådespelare så kunde det bli hur kul som helst. Skrattar

Anmäl
2018-11-03 18:37 #6 av: Magi-cat

Tänkte faktiskt också på det att det kunde bli en mycket lyckad film. Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.