Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 461 ggr
Loris M
5/1/19, 8:19 PM

Diskussion - De oskyldiga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att diskutera De oskyldiga av Margit Sandemo.

Någon som läst?

Jag har tyvärr inte hunnit med. Känns som att månader går fortare än jag vill.

Annons:
Magi-cat
5/1/19, 8:20 PM
#1

Ojoj, önskar jag hade läst det….Men snart så…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
5/1/19, 9:28 PM
#2

Jag har läst den och älskar den precis som jag alltid gjort med Margits böcker!👍
Hon har ett språk som gör att man kommer in i historien direkt, inte massa förklaringar och beskrivningar som utfyllnad. Många skulle nog säga att hon skriver barnsligt men jag gillar att fantasin startar direkt i huvudet och jag ser allt klart i bilder framför mig.
Hon skriver hoppfullt om människor som inte riktigt passar in i den stereotypa världen.
Det enda  jag tycker är negativt om hennes stil, det är att goda människor är över goda och de elaka är riktigt elaka. Det finns liksom inga nyanser i beskrivningen av dem.

Svårt att veta vad jag skall berätta om just denna boken. Intrigen gick ju snabbt framåt men som oftast (för mig) blev slutet en stor överraskning och naturligtvis ett positivt slut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Torparmor
5/7/19, 1:23 PM
#3

Jag har läst min första bok av Margit Sandemo 

Boken var lättläst och precis som Tarotstollan känns det bra att det finns plats för udda människor. Men mycket beror på människornas egna inneboende förmågor.T Till skillnad mot Tarotstollan anade jag slutet efter drygt halva boken, men jag är van att leta små mönster i det jag läser

Jag skulle gärna läsa någon mer bok av Sandemo. Kanske kan du Stollan rekommendera någon.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Tarotstollan
5/7/19, 11:01 PM
#4

#3. Oj, hon har ju skrivit så mycket och utav det är det väl 5- 6 serier som det inte är någon idé att läsa om man inte kan få tag i hela! I alla fall tycker inte jag det!
Var inne och kollade på vårat stadsbibliotek och de hade en del böcker om "Sagan om Isfolket"men inte fulla serien, så det fattar jag inte poängen med. De hade nog någon fristående bok också, lite svårt att se då de har ändrat bilderna på dem så jag känner inte igen dem och orkar inte kolla alla titlarna.
Det bästa är väl att leta efter hennes fristående böcker och det finns väl ett 30-40 -tal av dem. En annan sak är om de finns på biblioteken?🤔
Två böcker jag kan rekommendera är: "Vi är inte ensamma" - en samling berättelser om våra osynliga hjälpare.
Och hennes självbiografi "Livsglädje". De är underbara båda två, kanske inte direkt romaner men mycket intressanta.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Torparmor
5/9/19, 5:55 PM
#5

#4 Tack jag gör en anteckning. Det blir inte en på ett par månader för odlingssäsongen börjar och sen håller vi på och renoverar.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: