Annons:
Etikettmånadens-bok
Läst 373 ggr
Loris M
2019-07-17 08:01

Nominera månadens bok för augusti!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för nominering! Vad vill du läsa under nästa månad?

Skriv titel, författare och någon mening om vad boken handlar om eller länka till någon sida där vi kan läsa om innehållet.

Ett förslag per person kan lämnas fram till den 25 juli då jag kommer att skapa en röstningstråd.

Annons:
Loris M
2019-07-17 08:04
#1

Mitt förslag är den här kärleksromanen som en vän läst och rekommenderat, Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker.

"Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker är en storslagen kärleksroman. En modern saga och internationell bästsäljare som nu sålts i närmare en miljon exemplar.Tin Win är framgångsrik advokat i New York. Han kommer ursprungligen från Burma men hans amerikanska familj, hustru och två barn, vet nästan ingenting om hans uppväxt och bakgrund.En dag strax efter att dottern Julia avlagt sin juridikexamen försvinner han utan ett ord."

Källa

Tarotstollan
2019-07-21 03:36
#2

Jag nominerar:
Titel: Mitt liv och mina hundar.
Författare: Anders Bagge och Helén Bjurberg.

https://bibliotek.boras.se/work/mitt-liv-och-mina-hundar?id=baa43795-2280-eb16-9d44-af0b74b9772a

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2019-07-22 08:12
#3

Jenny Colgan: "Tillbaka till den lilla ön i havet"

"Flora har precis börjat återanpassa sig till livet på Mure, den lilla ön utanför Skottlands kust. Bytet av ett myllrande London mot oändliga tomma stränder och vidunderligt vacker natur känns helt rätt. Caféet som hon driver i det rosa huset nere vid hamnen går bra, hon har äntligen återförenats med sin något stökiga familj och har till råga på allt lyckats få sin urgulliga chef Joel att stanna på Mure med henne.

Men hur hon än försöker, verkar det omöjligt att komma sin nya kärlek in på livet. Varför håller Joel henne på en armlängds avstånd? Det blir inte lättare av att han behöver resa till New York titt som tätt i affärer.

Floras bästa vän Lorna har kärat ner sig i den lokala läkaren, Saif, som kom till ön efter flykten från Syrien. Han får kämpa hårt för att vinna öbornas förtroende samtidigt som han väntar på besked om vad som hänt hans familj som splittrades längs vägen. Inte ens lugnet på ön kan hjälpa mot de skakande nyheter han nås av, nyheter som kommer att förändra både hans och öbornas liv drastiskt."

https://www.adlibris.com/se/bok/tillbaka-till-den-lilla-on-i-havet-9789113082707?gclid=CjwKCAjwmtDpBRAQEiwAC6lm42i_ftB2CoIRDtw_CRy6cIlOkHfkqTKQv51usjj_ujnGtFG94wKl7RoCjCMQAvD_BwE

Nackdelen är att den är ganska ny, så det kan vara kö på biblioteket.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2019-07-22 10:09
#4

#3 Låter intressant! Om den inte blir månadens bok nu får du gärna föreslå den senare igen. För mig blir det nog svårt att få tag i boken. Det finns tre exemplar på biblioteket och alla är utlånade.  Det är 14 personer som  står i kö.

Tarotstollan
2019-07-22 21:24
#5

#3. Det är ju dessutom del 2 i en serie! Har vi haft del 1 på förslag här inne innan?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2019-07-22 21:29
#6

#5 Hmm…hade alldeles för mig att vi läst den i cirkeln, men så var visst inte fallet…

edit…Det var bara att jag skrivit om den #39- 🙂

Så glöm förslaget.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tarotstollan
2019-07-22 21:32
#7

Dessutom är det 11 i kö på den i våran region.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2019-07-22 21:34
#8

Ja, det är svårt med förslag på nya böcker om man inte äger dem själv. För på biblioteken lär man väl oftast få vänta minst 6 månader innan kön på förbokade har gått ner.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2019-07-22 22:19
#9

Ok, visste inte att det var del 2. Då är det nog ingen idé att läsa den. Ska vi ta del 1 "Sommar på den lilla ön i havet" som förslag Magi-cat eller vill du föreslå något annat?

Tarotstollan
2019-07-22 22:31
#10

Även del 1 är utlånad till slutet av augusti och några i kö här oss mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2019-07-22 22:48
#11

#10 Hos mig ser det bättre ut, 2 reservationer och 3 exemplar, så det skulle nog gå. 

Hon har skrivit även "Jul på den lilla ån …", ingår den också i serien?

Loris M
2019-07-22 22:50
#12

Hon verkar i övrigt skriva böcker med typ samma titel. Sommar i det lilla bageriet, Jul i det lilla bageriet, Det lilla bageriet….. 😃

Tarotstollan
2019-07-22 23:16
#13

Alla hennes böcker med liknande titlar hör ihop. De kan säkert läsas separat men jag läser bara hela serier från början.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Magi-cat
2019-07-23 07:27
#14

Vi verkar inte ha haft någon av hennes böcker som månadens bok, kanske just för att det ofta är lång kö när de är nya.

Bageriet-serien var mycket populär och jag gillade den också.

Bageriet är en serie och den lilla ön en senare.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2019-07-23 07:28
#15

Jag tror inte jag lägger ö-boken som förslag eftersom jag redan läst och t.o.m. skrivit några rader om den. 😃

Men om någon annan vill så är det ju ok. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2019-07-23 12:52
#16

#15 

Ok. 🙂 Om du vill får du lägga någon annan bok som förslag.

Upp till toppen
Annons: